اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

فناوری‌های نوین؛‌ گسترش دهنده مفاسد یا مفاهیم

دفتر آیت الله مکارم شیرازی - که از مراجع پیشرو و بروز هستند - برای انتقال مفاهیم مذهبی مورد نظر ایشان ،‌سایتی به 6 زبان فارسی،عربی،آذری،انگلیسی،روسی و اردو راه اندازی و فعال کرده است.
عصرایران - حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم اظهار داشته اند: "گسترش فناوری‌های نوین، امکان انتقال ناهنجاری‌ها و مفاسد را بسیار آسان کرده است و همین مسأله تهدیدات بسیاری را به دنبال دارد." (ایسنا)

حق با ایشان است. بخش بزرگی از ناهنجاری های اخلاقی و مفاسد که تا دیروز محصور در مرزها و خانه ها بود، اکنون به مدد تکنولوژی به راحتی می تواند در دسترس همگان قرار گیرد.
اما واقعیت این است که آنچه آیت الله مکارم گفته ،‌تنها بخشی از واقعیت است. کل واقعیت این است که " گسترش فناوری‌های نوین، امکان انتقال ناهنجاری‌ها و مفاسد و هنجارهای و مفاهیم را بسیار آسان کرده است و همین مسأله تهدیدات و فرصت های بسیاری را به دنبال دارد."

در واقع همان گونه که ناهنجاری ها می توانند در فضای تکنولوژیک، منتقل شوند، هنجارها نیز این امکان را دارند. در واقع این مفاهیم هستند که در این بستر منتقل می شوند و نه الزاماً‌ مفاسد. مفهوم می تواند از هر جنسی باشد.

اتفاقاً‌ فناوری های نوین،‌ امکان انتقال مفاهیم توسط گروه ها و مذهب ها و ملت هایی که تا دیروز نمی توانستند صدایشان را از محل زندگی خود فراتر ببرند را فراهم کرده است. این به توزیع عادلانه مفاهیم در جهان کمک کرده است. حال این خود گروه ها و نحله های گوناگون هستند که باید تولید محتوا کنند و از این امکان فوق العاده بهره برداری خودشان را بنمایند.
دفتر آیت الله مکارم شیرازی - که از مراجع پیشرو و بروز هستند - برای انتقال مفاهیم مذهبی مورد نظر ایشان ،‌سایتی به 6 زبان فارسی،عربی،آذری،انگلیسی،روسی و اردو راه اندازی و فعال کرده است. این در حالی است که تا پیش از ظهور این فناوری نوین ،‌این امکان وجود نداشت و اگر ایشان می خواستند پیام شان را به مخاطبان شان در قلمروهای وسیع این 6 زبان برسانند ،‌باید با صرف هزینه های کلان ،‌ میلیون ها جلد کتاب چاپ می کردند و نهایتاً‌ هم توفیق کنونی در ابلاغ پیام را نداشتند.

فناوری‌های نوین؛‌ گسترش دهنده مفاسد یا مفاهیم؟!
نگرش به نیمه خالی لیوان تکنولوژی ،‌همان اندازه می تواند آسیب رسان باشد که مسحور تکنولوژی شدن و تنها نیمه پر را دیدن.
پس بهتر است به جای نفی تکنولوژی های جدید،‌ در صدد آموزش نحوه استفاده درست از آن برآییم. مثلاً‌ به جای آن که در صدد نکوهش نرم افزارهای موبایل باشیم یا در اندیشه فیلترینگ و پاک کردن صورت مساله باشیم،‌ باید به کاربران آن که عمدتاً‌ نوجوانان و جوانان هستند بیاموزیم که چگونه از اطلاعات خود مراقبت کنند و به والدین یاد دهیم که چگونه بر عملکرد فرزندان شان نظارت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد