اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

صدای طهران رفت

مرتضی احمدی


مرتضی احمدی هنرمند ۹۰ ساله ما از معدود انسان های این کشور از بین ما رفت و برای همیشه ما را تنها گذاشت…

        


                 دلم از نبودنت پر است،


        آنقدر که اضافه اش از چشمانم میچکد ...





میزان اهمیت ما به شکم و مغزهامون از مقایسه تعداد کتابسراها و کبابسراهای شهرمون مشخص میشه ...

افسوس قضیه در اینه که بیشترین جایی که ما به مغز اهمیت می دیم تو کله پاچه فروشیه

اونم نه برای فکر کردن بلکه برای خوردن !


آرایشگاه زنانه یا سرزمین عجایب

مریم شکرانی، شهروند| اگر عنوان آرایشگاه برای مردان، تنها یک شغل را تداعی می‌کند در دنیای زنانه آرایشگاه‌ها تبدیل به مجموعه‌ای از مشاغل عجیب و غریب شده‌اند؛ از اصلاح و پیرایش گرفته که معمولی‌ترین فعالیت است، تا فالگیری، نقاشی بدن و روان‌درمانی در این فضا دیده می‌شود! دراین دنیای عجیب و غریب زنانه، مشتری‌هایی هستند که به اندازه درآمد ماهانه یک کارمند برای یک وعده خدمات خود، هزینه می‌کنند. مشتری‌هایی که به گفته فعالان این صنف نسبت به گذشته وسواس بیشتری درباره زیبایی‌شان به خرج می‌دهند و کسب و کار پردرآمدی برای آرایشگران زنانه راه انداخته‌اند. کافی است تعداد آرایشگران زنانه یک محله تهران را بشمارید تا بتوانید به این نکته پی ببرید که این شغل تا چه اندازه سودده شده است. حالا برای خیلی از زنان این شغل و خدماتش غیرقابل چشم‌پوشی است و کافی است منوی خدماتی برخی آرایشگاه‌ها را مرور کنید تا بفهمید چه رقابت سنگینی برای جلب نظر زنان ایرانی ایجاد شده است.
بخش‌بندی اقتصادی فضای آرایشگاه‌ها
زنان آرایشگر از فضای شغلی خود اقتصادی‌ترین استفاده ممکن را کرده‌ و هر بخش از فضای کار خود را به اجاره صنفی از مشاغل رسمی یا غیررسمی درآورده‌اند. شخصی متخصص لاک و طراحی ناخن است و دیگری متخصص اپیلاسیون و رفع موهای زائد. در بخشی از فضا گریمور و در بخشی دیگر متخصص کوتاهی و پیرایش مو فعالیت می‌کند اما مشاغل آرایشگاهی به همین دسته‌بندی‌ها ختم نمی‌شوند. چند سالی است که دامنه این خدمات حسابی گسترش داشته و همچون سرزمین عجایب، شگفتی تازه‌ای رونمایی شده است.

حالا در آرایشگاه‌های زنانه با شوهای لباس و فستیوال‌های ورزشی مواجه می‌شوید! کسانی برای شما نسخه‌های رژیم‌درمانی می‌پیچند و مشتری‌ها را برای برخورداری از اندام متناسب‌تر تشویق به ثبت نام در کلاس‌های ایروبیک، رقص و بدنسازی آرایشگاه‌ها می‌کنند و عده‌ای با عناوین مختلف، نقش روان‌درمان را برایتان بازی می‌کنند؛ از یوگاکارهای دوره گذرانده در ژاپن و هند گرفته تا ماساژدرمان‌های ریلکسیشن که مدعی‌اند مدرک کارآموزی خود را از تایلند دریافت کرده‌اند. درقسمتی ازسالن‌های زیبایی با بوتیک‌های زیورآلات و عطر و ادوکلن و لوازم بهداشتی روبه‌رو می‌شوید و در بخش دیگری که تنها درحد اجاره یک میز و صندلی است متخصص طالع‌بینی! حضور دارد و با انواع متفاوت و چشمگیری از فال‌های مختلف کاسبی پررونقی برای خود راه‌اندازی کرده‌اند.

  ادامه مطلب ...

آری، از پشت کوه آمده ام


بهمن بیگی


آری از پشت کوه آمده ام…

چه می دانستم این ور کوه باید برای ثروت، حرام خورد؟!

برای عشق خیانت کرد

برای خوب دیده شدن دیگری را بد نشان داد

برای به عرش رسیدن دیگری را به فرش کشاند

وقتی هم با تمام سادگی دلیلش را می پرسم

می گویند: از پشت کوه آمده!

ترجیح می دهم به پشت کوه برگردم و تنها دغدغه ام سالم برگرداندن گوسفندان از دست گرگ ها باشد، تا اینکه این ور کوه باشم و گرگ!

محمد بهمن بیگی  با پیپ همیشه آشنایش، نویسنده و معلمی است که هزاران عشایر را آموزش داد و نقش بزرگی برای باسواد کردن مردم برداشت. برای همین است که سال هزار و سیصد و هشتاد و نه هنگامی که دنیا را وداع گفت مردم حین دفن او شعار میدادند :

گچ سفید فشنگم   / تخته سیاه تفنگم

او علاوه بر معلمی و دریافت جایزه سوادآموزی یونسکو ، کتاب های نیز نوشته که بیشتر بر پایه خاطرات و دیدگاه هایش است. کتاب های چون :

بخارای من ، ایل من

اگر قره قاچ نبود

با اجاقت قسم

طلای شهامت

پیوست: سایت رسمی مرحوم محمد بهمن بیگی ، معلم بزرگ ایل را مشاهده نمایید ! 

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم



یاد پدر افتادم که می‌گفت:  “نه با کسی بحث کن، نه از کسی انتقاد کن. هر کی هر چی گفت بگو حق با شماست و خودت را خلاص کن. آدم‌ها که عقیده‌ات را می‌پرسند، نظرت را نمی‌خواهند. می‌خواهند با عقیده‌ی خودشان موافقت کنی. بحث کردن با آدم‌ها بی‌فایده است.”


جمله گران‌بهای بالا از خانم زویا پیرزاد نویسنده کتاب “چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم” است.کتابی که بیش از ۳۰ بار تجدید چاپ شده و ده‌ها جایزه ادبی را نصیب خود کرد.کتابی که باید یک‌بار خواند…


این روزا آدم‌هایی انتقاد ناپذیر و تاییدگرا دور و برمون رو گرفتن…

اعلام قیمت جدید انواع نان در پایتخت

قیمت جدید نان در پایتخت


1. بربری 600 گرمی - 700 تومان


2. سنگک 650 گرمی- 800 تومان

3. تافتون و لواش‌گردان 170 گرمی -  225 تومان

4. تافتون سنتی 280 گرمی - 425 تومان

عملیات رزمی و نانچیکو با چادر!

در حاشیه جشنواره ورزشی ریحانة النبی(س) که با حضور خواهران بسیجی و منتخبین نواحی مقاومت بسیج تهران صبح سه شنبه در مجموعه ورزشی 5 آذر برگزار شد.






همه هنرمندان جوانمرگ ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)


مرگ در 19 سالگی:


کیمیا یادگاری‌نژاد بازیگر تئا‌تر بامداد پنجشنبه 15 آبان امسال، در 19 سالگی و یک روز پس از اجرای نمایش شهادت حضرت رقیه(س) بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. او در نمایش‌هایی چون «هیچی» و «میوه‌های نارس» به ایفای نقش پرداخته بود. یادگاری‌نژاد متولد 1374 و دانشجوی سال آخر رشته بازیگری واحد رسانه و از اعضای فعال کانون نمایش فرهنگسرای تهران بود.

همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر

او در سومین جشنواره تئا‌تر شهر به خاطر بازی روان و تأثیرگذارش در نمایش «میوه‌های نارس» کار گروهی اعضای کانون نمایش فرهنگسرای تهران به سرپرستی شاهد پیوند کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.

مرگ در 25 سالگی:


محسن رسول‌اف عکاس در سانحه هواپیمایی ۷۳۷ قرقیزستان و در ۲۵ سالگی درگذشت. او عکاس پشت صحنه فیلم‌های آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی و لالایی‌ها به کارگردانی منیژه حکمت بود و به این ترتیب به سینما که خیلی به آن علاقه داشت نزدیک شد. گرایش اصلی محسن عکاسی هنری بود و در کنار آن به عکاسی در شاخه‌های دیگر می‌پرداخت. ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به این کارنامه یک ساله او افزود.

همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)

  ادامه مطلب ...