اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

این نامه رو لیلا فقط بخونه





.............

جملات زیبا گیله مرد


یه وقتایی تو زندگی آدم پیش میاد که دلش معجزه میخواد وقتی هم براش اتفاقی نمیفته کم کم رو آرزوشو خاک میگیره و همه چی یادش میره اما همیشه امید به معجزه از خود معجزه مهمتره

اینجا یه چیزایی هس که وقتی کاری هم باهاش نداری باهات کار داره روتو که ازش برمیگردونی میادو از روت رد میشه یه جبر جغرافیایی که تو خصوصی ترین لحظه هامون نفس میکشه

تو جاده ای که واسه اولین بار داری میری هیچوقت نمیدونی پشت پیچای تندش پشت تونلای تاریکش چی انتظارتو میکشه

همیشه باید جلو بری تو جاده یه طرفه حتی اگه بخوای هم اجازه برگشت نداری

وقتی پیش همیم قدر با هم بودنو نمیدونیم وقت دوری میشه فهمید اونی که رفته چقد از وجودتو کنده و با خودش برده چقدشو برا خودت باقی گذاشته

توهین صدا و سیما به شعور مخاطبان، هنرمندان و سینماگران

کسانی که از شبکه نمایش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شاهد پخش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بودند، یکی از به یاد ماندنی‌ترین رویکردهای رسانه ملی را دیدند. رویکردی که بی شک باید ثبت و ضبط شود و در دانشکده‌های علوم ارتباطات تدریس شود تا دانشجویان دریابند که چگونه می‌شود با استفاده از این روش همزمان هم به شعور مخاطبان یک رسانه توهین کرد و هم به هنرمندان و سینماگران یک کشور.

زمانی که اعلام شد شبکه نمایش قرار است مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را به صورت زنده پخش کند، خوش باورترین آدم‌های این دیار هم باور نمی‌کردند که صدا و سیما، مراسم یاد شده را بدون سانسور روی آنتن بفرستد، اما کاری که صدا و سیما با این مراسم کرد فراتر از رویکرد معمول این رسانه بود. در گذشته اگر مخاطبان رسانه آقای ضرغامی فقط شاهد نماهای دوری بودند که لحظه جایزه گرفتن و حرف زدن هنرمندان زن پخش می‌شد، این بار به چشم خود دیدند که هرجا مسئولان پخش صدا و سیما احساس می کردند که هنرمندان این سرزمین حرف‌هایی می‌زنند که نباید آن را به زبان بیاورند (به زعم مدیران سازمان صدا و سیما البته) و شنیدن این حرف‌ها برای مخاطبانی چون ما ضرر دارد، بلافاصله پخش مراسم را قطع می‌کردند.

در این لحظات  مجری برنامه از کارشناسی که در استودیو بود(محمد تقی فهیم منتقد سینما) یک سوال (بی یا با ربط) می‌پرسید. آقای کارشناس هم تا می‌آمد پاسخ درخوری به این پرسش بدهد، حرف‌های غیر قابل پخش تمام می‌شد و دوباره پخش مراسم از سر گرفته می‌شد.

این بازی موش و گربه با سالن برپایی مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از آغاز برنامه شروع شد و تا پایان آن هم ادامه داشت. به همین خاطر مخاطبان رسانه ملی نه تصویری از فرش قرمز و ورود میهمانان به سالن همایش‌های برج میلاد دیدند و نه فهمیدند که علیرضا قربانی در این مراسم چه قطعاتی را اجرا کرد و نوازندگان همراه او چه کسانی بودند.

شاید اگر مسئولان پخش این برنامه جرات داشتند، قطعا سخنرانی آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و محمد نهاوندیان رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری را هم حذف می‌کردند، چون حرف‌های این دو نفر به مراتب تندتر از حرف‌هایی بود که سینماگران در این مراسم زدند.

این رویکرد نشان می‌دهد که مدیران صدا و سیما کماکان مردم را نامحرم می‌دانند و برای شعور مخاطبانی چون ما احترام چندانی قائل نیستند، به همین خاطر به خودشان اجازه می‌دهند بخش‌هایی از یک مراسم رسمی را نشان ما بدهند که از نظر آن ها برای ما مفید است. حالا اگر این مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن بود یا مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال، باز آدم‌های خوش باوری چون ما این حق را به مدیران رسانه آقای ضرغامی می‌دادیم که تصمیم بگیرند چه بخشی از مراسم بلاد کفر را نشان ما بدهند که نه دنیای‌مان از دست برود و نه آخرت‌مان.

اما روز سه شنبه 22 بهمن سال 1392 در برج میلاد تهران نه از اهدای جوایز اسکار خبری بود و نه از قرعه کشی جام جهانی نشانی، اینجا پای یکی از مراسم رسمی کشورمان وسط بود که اتفاقا با سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن آغاز شد.

تازه مگر محمدمهدی عسگرپور، سیدجمال ساداتیان، مصطفی کیایی، محسن دارسنج و ... چه حرف‌هایی زدند که صدا و سیما باید آن‌ها را سانسور می‌کرد. آیا صحبت عسگرپور در مورد سرو دست شکستن عده ای برای شورای پروانه ساخت و شورای صنفی پروانه نمایش و بی میلی همان عده برای انجام کاری مثل رای گیری و شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر، ربطی به امنیت ملی ما دارد که نباید پخش شود؟

این که آقای دارسنج جایزه‌اش را که یک دیپلم افتخار ساده است به محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» اهدا کند، زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام است که مردم نباید حرف‌های او را بشنوند و دلیل این کارش را بفهمند؟

آیا وقتی ساداتیان از لزوم وجود همه سلیقه‌ها در سینما ایران سخن می‌گوید، دارد با این حرف تیشه به ریشه انقلاب می‌زند که باید حرف‌های او را سانسور کرد؟ مدیران صدا و سیما در زمان پخش این برنامه گویا یادشان رفته بود که همه این آدم‌ها سینماگرانی هستند که در دل این نظام، دارند فعالیت می کنند و قطعا خودشان بهتر از جناب ضرغامی و مدیرانش می‌دانند که باید پشت یک تریبون رسمی چه چیزی را بگویند و چه چیزی را نگویند. آیا حذف حرف‌های این اشخاص توهین به آن‌ها، جشنواره فیلم فجر، سینمای ایران و مخاطبانی نیست که یکبار دیگر از فرط ناچاری به تنها رسانه دیداری شنیداری سرزمین خود اعتماد کرده اند. رسانه ای که دست برقضا مدیریت آن با افرادی است که به راحتی مخاطبانی چون ما را فاقد شعور می‌دانند.

نشر چشمه و پایان تعلیق 24 ماهه

حسین کیائیان مدیر نشر چشمه معتقد است که عقل و انصاف حکم می‌کند که ضمن اذعانِ به این حسن نیتی که در رفتار مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شده، بکوشیم تا تعامل حاصله را پاس داشته و به سهم خود بر دامنه‌ی آن بیفزاییم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او پس از اعلام حکم هیئت تجدید نظر و بررسی تخلفات ناشران یاداشتی را در اختیار خبرآنلاین قرار داده که متن کامل آن بدین شرح است:

«سپاسگزارم از دبیر  و دیگر  اعضای محترم هیئت تجدیدنظر بررسی تخلفات ناشران که با رای خود به تعلیق نشر چشمه پایان دادند و هم چنین جناب آقای جنتی وزیر محترم و جناب آقای دکتر صالحی معاونت محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با درایت خود زمینه‌ساز هدایت پرونده نشرچشمه در مسیر قانونی و بررسی عادلانه آن شدند.

از رئیس، دبیر و دیگر اعضای هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، روزنامه‌نگاران شریف رسانه‌ها، دوستان بزرگوارم، همکاران ناشر و کتابفروشم نیز به دلیل تلاش‌ها و همراهی‌های‌شان سپاسگزارم.

از صاحبان قلمی که در این مدت با وجود اتمام نسخ کتاب‌هایشان بیشتر نگران ما بودند تا خود، پوزش می‌خواهم و تشکر می‌کنم.

 

در این چند ماهی که از تصدی‌گری دولت جدید می‌گذرد، شاهد اقداماتی در راستای تسهیل فعالیت‌های فرهنگی‌ بوده‌ام. عقل و انصاف حکم می‌کند که ضمن اذعانِ به این حسن نیتی که در رفتار مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شده، بکوشیم تا تعامل حاصله را پاس داشته و به سهم خود بر دامنه‌ی آن بیفزاییم.»

وقتی «سینما» رایگان می شود! + تصاویر

سینماهای سراسر کشور و همچنین تهران روز و شب پنجشنبه شاهد مردمی بود که شاید چند ماه و یا حتی سال ها بود که به سینما نیامده بودند و حالا با شنیدن رایگان بودن بلیت سینما در روز اجرایی شدن طرح سینما سلام، به سینما ها آمده بودند. بسیاری از این مردم شاید حتی فیلم مورد علاقه خود را هم انتخاب نکرده و فقط آمده بودند تا تنها به سینما آمده باشند و فیلمی را بر این اساس انتخاب کنند.

در ادامه صحنه هایی از استقبال حیرت آور مردم از طرح «سینما سلام» و همچنین بلایی که پس از خاتمه این طرح بر سر سینماها آمد را می بینیم؛

 

  ادامه مطلب ...

قیمت جدید بنزین و گازوئیل در سال 93 (+جدول )

با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابع حاصل از این عوارض به عنوان درآمد شرکت‌های ذیربط وزارت نفت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات نیست ضمن آنکه قرار است این افزایش قیمت گاز در قالب عوارض، صرف تامین منابع مالی برنامه‌های گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع خواهد شد.

جزئیات افزایش قیمت بنزین، گاز و گاز طبیعی در سال 93
نام حامل انرژیقیمت فعلی / یک لیترقیمت جدید در سال 93(بدون احتساب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها)/ یک لیتر
بنزین معمولی نیمه یارانه‌ای (سهمیه‌ای)400 تومان 420 تومان
بنزین سوپر نیمه یارانه‌ای (سهمیه‌ای)500 تومان525 تومان
بنزین معمولی آزاد700 تومان 735 تومان
بنزین سوپر آزاد800 تومان 840 تومان
گازوئیل نیمه‌ یارانه‌ای (سهمیه‌ای)150 تومان 157.5 ریال
گازوئیل آزاد350 تومان 367.5 تومان
متوسط قیمت گاز دوره زمستانی (یک مترمکعب)80 تومان 83 تومان
متوسط قیمت گاز دوره تابستانی (یک مترمکعب)130 تومان133 تومان

هر چند تاکنون سناریوهای مختلف قیمتی از 1100 تا 1800 تومان برای هر لیتر بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی کشور از سوی دولت برای سال 1393 و در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تعریف شده اما نخستین گام افزایش قیمت بنزین پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی برداشته شد.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته "پنج شنبه 10 بهمن در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ١٣٩٣ کل کشور بند (ک) تبصره ٢ این لایحه را تصویب کردند و از این رو قیمت هر یک لیتر فرآورده نفتی 5 درصد افزایش می یابد.

ظریف: 25 بهمن زمان انجام مذاکرات ایران و 1+5 در وین

ایران و 1+5 دور جدید مذاکرات خود را برای انجام گام نهایی مربوط به توافق ژنو 29 بهمن ماه در وین آغاز می کنند.

  محمد جواد ظریف و کترین اشتون، امشب در مونیخ توافق کردند دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را برای انجام گام نهایی 29 بهمن تا اول اسفند ماه (18 تا 20 فوریه) در وین آغاز کنند.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که در آن موضوعات اساسی بین ایران و 1+5 وجود دارد و باید برای آنها تعیین تکلیف شود با حضور کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و معاونان سیاسی شش کشور برگزار می شود.

رآکتور آب سنگین اراک یکی از موضوعات اساسی در مذاکرات گام نهایی ایران و 1+5 در وین خواهد بود.

ایران تاکید دارد که این رآکتور نتیجه تلاش 30 ساله متخصصان ایرانی بدون هیچ‌گونه کمک خارجی است و به آسانی و حتی به سختی آن را از دست نخواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد مرکزی خبر، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پیش از این تاکید کرده بود که زمان انجام مذاکرات برای گام نهایی یک‌ساله است و اجرای این گام نیز دوره زمانی مشخصی خواهد داشت که تا پایان مذاکرات این دوره زمانی معلوم نیست.