اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

کاش گاهی وقتا خدا از پشت اون ابرها میومد بیرون...

گوشم رو محکم می گرفت و داد می زد:

آهای!!!

بگیر بشین سرجات اینقده غر نزن...

همینه که هست...!

بعد یه چشمک می زد و آروم تو گوشم می گفت:

غصه نخور همه چی درست میشه...!!!

آیت‌الله مکارم: چهارشنبه سوری خرافه است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: چهارشنبه سوری کاری خرافی است و تبدیل به بلایی برای مملکت شده است که مفهوم عاقلانه ای ندارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید روز سه شنبه در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به خرافه چهارشنبه سوری اظهار داشت: چهارشنبه سوری هرسال یک بلایی برای این مملکت است که عده ای به بهانه این که نیاکان ما این کار را انجام می دادند اقدام به آتش بازی می کنند که کنترل هم نمی شود.

وی افزود: مواد محترقه باعث می شود عده ای از جوانان دست و صورت و اعضای بدن آنها سوخته شود و یا حتی جان خود را از دست دهند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: والدین و مامورین مراقب این کارها باشند؛ چهارشنبه سوری مفهوم عاقلانه ای ندارد، کسانی که می خواهند کارهای نیاکان خود را انجام دهند، بدانند که نیاکان کارهای خوبی نیز داشتند آنها را انجام بدهید نیازی به آتش بازی و این کارها نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاقی نوروز و ایام فاطمیه با توصیه به پاسداشت فاطمیه گفت: باید حرمت فاطمیه را نگه داشت و چیزهایی که بوی شادی بدهند مناسب این ایام نیست و از آنها خوداری شود.

هشدار امام جمعه کاشان نسبت به فرار مغزها از حوزه های علمیه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خروج طلاب با استعداد از حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی را فرار مغزها از حوزه های علمیه دانست و یاد آور شد: یکی از اشکالاتی ‌که قبلا به آموزرش عالی وارد بود همین فرار مغزها بود که دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل فراهم نبودن فضای هماهنگ به خارج می رفتند و امروز نیز این اتفاق در حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی در حال انجام است.

آیت الله نمازی بیان کرد: طلاب حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی قادر به ادامه تحصیل نبوده و از حوزه خارج می شوند و این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که نیازهای داخل کشور به روحانی را نمی توانیم تأمین کنیم، نیازهای خارج از کشور به روحانی که بحث جداگانه ای است.   

نماینده ولی فقیه در کاشان تشکیل کمیته وقف را یکی از فوریت ها و مسائل اورژانسی حوزه های علمیه دانست و تحقق این امر را نیازمند مدیریت جهادی دانست و با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: یکی از عرصه های مدیریت جهادی، مدیریت حوزه های علمیه برای بررسی خسارت های سنگین ناشی از خروج  سالانه هزار نفر طلاب از حوزه های علمیه به دلیل مشکلات اقتصادی است که هیچ کس از خروج طلاب از حوزه های علمیه خبر ندارد و اگر هم خبر داشته باشند اهمیت نمی دهند.   

5 راهکار حسین شریعتمداری برای مقابله با تحریم ها

در حالی که افکار عمومی در داخل و خارج از کشور برای حصول به توافق هسته ای روز شماری می کنند و قرار است دور تازه مذاکرات از فردا – یکشنبه 24 اسفند 1393- در لوزان سوییس آغاز شود، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان، توافق هسته ای را «ناممکن و محال» دانست.


حسین شریعتمداری به جای مذاکره در سطوح بالا با هدف برچیدن تحریم ها و امید به توافق راهکارهای دیگری از این قرار پیشنهاد کرده است:

 1-  بسیاری از ظرفیت‌های بر زمین مانده داخلی را به کار‌گیریم و  رویکرد به اقتصاد مقاومتی از جمله آنها و با اهمیت‌ترین آنهاست.

2- ما نیز به مذاکرات هسته‌ای به عنوان آوردگاه و میدان جنگ با حریف نگاه کنیم و به جای امتیازدهی برای جلب اعتماد طرف مقابل- که می‌دانیم بی‌نتیجه است- پاشنه آشیل حریف را نشانه  رویم و از اهرم‌های فراوانی که در اختیار داریم برای ضربه زدن به آمریکا و متحدانش استفاده  ‌کنیم.

3- مجلس شورای اسلامی، طرحی را به تصویب  رساند که براساس آن، کشورهای اروپایی همراهی کننده با تحریم‌های آمریکا را از اولویت مبادلات تجاری کشورمان خارج کند. هم اکنون کارخانه عظیم «رنو» و «پژو سیتروئن» فرانسه به برکت روابط اقتصادی پرحجم با ایران نفس می‌کشد. قطع این رابطه می‌تواند فرانسه را با بحران اقتصادی بزرگی روبرو کند.

4- ایران می‌تواند در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا - که تعهدآور بین‌المللی نیست- از حق مقابله به مثل استفاده کند و تنگه هرمز را به روی نفتکش‌های حامل نفت برای کشورهای اروپایی تحریم کننده ایران ببندد.
 
5- دلیلی ندارد همه توان کشور را درگیر مذاکرات کنیم و می‌توانیم سطح مذاکرات را هم از مقامات بلندپایه -وزیر خارجه- به سطح کارشناسان و مدیران کل تنزل بدهیم.

رییس موسسه کیهان در عین ناامیدی از توافق هسته ای و بی حاصل دانستن مذاکرات در سطح بالا  ادامه مذاکرات را برای اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و برتر بودن تیم هسته‌ای به لحاظ فنی و حقوقی ضروری دانسته البته علت مخالفت و نگرانی را این دانسته که احتمال داده اعضای تیم هسته ای «در مواردی از سوی نمایندگان شیطان بزرگ فریب بخورند».

جنجال دوباره فرزاد حسنی با عشق دوم

فرزاد حسنی کوتاه نمی‌آید! مجری ماجراجوی رادیو و تلویزیون که بعد از اختتامیه جشنواره فجر با انتقاد به مهران مدیری خبرساز شده بود، در روزهای گذشته هم به خاطر کل‌کل با فردوسی‌پور روی جلد روزنامه‌ها رفت و هم مصاحبه‌اش با زهرا عاملی ترانه‌سرا موج درست کرد.


 جنجال دوباره فرزاد حسنی با عشق دوم + تصویر


حسنی البته بعدتر این جمله را که «فردوسی‌پور شانس آورد من ورزشی نیستم.» شدیدا تکذیب کرد، اما حرف‌های خانم عاملی و اعتراف به این که همسر دوم شوهر خودش است و ترانه «عشق دوم» را هم با همین انگیزه سروده و به احسان خواجه‌امیری داده، همچنان در فضای مجازی بازتاب دارد. فرزاد حسنی در حالی خانم عاملی را روی خط برنامه رادیویی‌اش «موسیقی من» آورد که مدتی پیش تقدیم کردن یک ترانه از طرف خانم شاعر به آقای مجری دردسرساز شده بود؛ دردسری که حسنی سعی کرد با یک متن سنگین و محترمانه و یک شعر کوتاه به آن پاسخ دهد...


بلاتر از ایران خواست به زنان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را بدهد


رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، از ایران درخواست کرده ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها را بردارد.

به گزارش مهر، سپ بلاتر در هفته نامه فیفا نوشت: یک ممنوعیت کلی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها همچنان در ایران اعمال می شود. این نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

طبق اعلام فیفا، بیش از 30 میلیون زن و دختر در 209 کشور عضو فیفا فوتبال بازی می‌کنند و 14 درصد از از آنها جوان هستند. سال گذشته فیفا به زنان مسلمان اجازه داد تا با روسری در میدان حاضر شوند.

قطر در سال 2022 میزبان رقابتهای جام جهانی است در حالیکه کشور اردن میزبان جام جهانی زیر 17 سال در سال 2016 خواهد بود.

بلاتر که برای پنجمین دوره است ریاست فیفا را بر عهده دارد، گفت: پتانسیل توسعه فوتبال زنان از هر چیز دیگر این رشته ، بزرگ تر است و این موقعیت که بر موانع اجتماعی فائق آید حتی پراهمیت‌تر است. این ورزش ما نقشی کلیدی در خصوص برابری زنان بازی می‎کند. باید در را بر روی میلیون ها دختر و زن باز کنید.

۱۰ مزیت بازی کردن نقش آدم‌های خنگ در محیط کار

در این متن به دنبال بیان معایب و آسیب‌‌های وانمود کردن نیستیم و از طرفی هیچ گونه اصرار و تمایلی هم برای انجام این فعل نداریم، بلکه تنها برشی مثبت از یک نوع خاص شخصیت در محیط کاری را مطرح می‌کنیم. اغلب ما شخصیت کاری و فردی متفاوتی داریم به بیان دیگر یک مدیر همیشه عصبانی و بد اخلاق در محیط خانواده و دوستان خود می‌تواند بسیار منعطف و مهربان باشد. برعکس این قضیه هم صادق است و همکار صبور و دلسوز شما که همیشه با آرامش مشکلات را حل و فصل می‌کند، لزوما در محیط غیرکاری این‌گونه نخواهد بود. گاهی شرایط کاری و نوع مسئولیت ما موجب می‌شود که در شکل و شمایل دیگری حضور پیدا کنیم. در این مقاله‌ مزایای شگفت‌آور «خنگ‌بازی» در محیط کار را مرور می‌کنیم. شاید در نگاه اول شوخی به نظر برسد اما شاید خلاصه‌ای از تجربه شخصی من و استفاده از این تکنیک خالی از لطف نباشد.


مدتی پیش درگیر مناقصه و عقد قرارداد با یک شرکت بزرگ دولتی بودیم. بندهای قراردادی و حقوقی مدام در جلسه‌های مختلف تغییر می‌کرد و متاسفانه مورد تایید قرار نمی‌گرفت و کار بسیار کلافه‌کننده شده بود. روزی برای کسب تکلیف، پرونده و خلاصه مذاکرات را برای مدیریت ارشد سازمان بردم. بعد از بررسی لبخندی زد و گفت تنها راه حل این است که وانمود کنی خواسته‌هایشان را متوجه نمی‌شوی و حرفشان رانمی‌فهمی! بدون در نظر گرفتن مخالفت‌شان مواردی که برای ما حائز اهمیت هستند را در قراردادشان بگنجان و جهت ادامه کار (مهر و امضا) پرینت بگیر و برایشان ارسال کن. بعد از چندماه کش مکش این ترفند پاسخ داد.

KeepCalm

اکنون وقت آن است که فرض کنیم شما خود را در محیط کار به بلاهت زده‌اید، چه مزایای شگفت‌آوری در انتظار شماست؟

  ادامه مطلب ...

امام جمعه اصفهان: دانشگاه‌ها 3 روز زنانه و 3 روز مردانه شود

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد معتقد است: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.
 
به گزارش ایسنا، امام جمعه اصفهان در مجمع کمیسیون‌های فرهنگی ـ اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها همچنین با اشاره به این‌که یک زن معتاد می‌تواند حداکثر 14 نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر 6 نفر را به اعتیاد بکشاند، خاطرنشان کرده که ما باید از لحاظ فرهنگی به خوبی کار کنیم و اگر بخواهیم برای از زیر در رفتن مسئولیت‌مان دیگران را مسئول اعتیاد جوانان بدانیم تا ده سال آینده که هیچ تا صد سال آینده نیز به هدفمان نخواهیم رسید و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

عادل فردوسی‌پور کنار فاطمه معتمدآریا؛ رونمایی از چاپ جدید «فوتبال علیه دشمن»



آی اسپورت- سایت خبرلایو تصویری از عادل فردوسی پور را در اهواز منتشر کرد . فردوسی پور عصر پنجشنبه به اهواز رفته بود تا در حاشیه جشنواره فیلم های علمی در این شهر ، کتاب فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر را رونمایی کند. این کتاب را سایمون کوپر درباره دست های پشت پرده در فوتبال نوشته و عادل فردوسی پور دو سال قبل آن را ترجمه کرده است.

این کتاب برای چهارمین بار تجدید چاپ شده و این بار او برای چاپ چهارم کتابش به اهواز رفت تا درباره اش سخن بگوید. عادل فردوسی پور در مراسم رونمایی کتابش در کنار فاطمه معتمدآریا بانوی سرشناس سینمای ایران نشسته بود.

رودابه و زال




شاعر : فردوسی
» آلبوم : سیمرغ
» خواننده : همایون شجریان

-------------------------------------------


یکی پادشه بود مهراب نام
زبردست و با گنج و گسترده کام
ببالا بکردار آزاده سرو
برخ چون بهار و برفتن تذرو
چو آگه شد از کار دستان سام
ز کابل بیامد بهنگام بام

چو آگه شد از کار دستان سام
ز کابل بیامد بهنگام بام

یکی نامدار از میان مهان

چنین گفت با پهلوان جهان
پس پرده او یکی دختر است
که رویش ز خورشید نیکوتر است

ز سرتا بپایش بکردار عاج
برخ چون بهشت و ببالای ساج
دو چشمش بسان دو نرگس بباغ
مژه تیرگی برده از پر زاغ
بهشتیست سرتاسر آراسته
پر آرایش و رامش و خواسته
برآورد مر زال را دل بجوش
چنان شد کز او رفت آرام و هوش
دل زال یکباره دیوانه گشت
خرد دور شد، عشق فرزانه گشت

بهشتیست سرتاسر آراسته
پر آرایش و رامش و خواسته

بپرسید سین دخت مهراب را
ز خوشاب بگشاد عنّاب را
چه مردیست آن پیرسر پور سام؟
همی تخت یاد آیدش یا کنام؟

بپرسید سین دخت مهراب را
ز خوشاب بگشاد عنّاب را

چنین داد مهراب پاسخ بدوی
که ای سرو سیمین بر ماه روی

که ای سرو سیمین بر ماه روی

دل شیر نر دارد و زور پیل
دو دستش بکردار دریای نیل
چو برگاه باشد زرافشان بود
چو در جنگ باشد سرافشان بود

سپیدی مویش بزیبد همی
تو گوئی که دلها فریبد همی

سپیدی مویش بزیبد همی
تو گوئی که دلها فریبد همی

چو بشنید رودابه این گفت و گوی
برافروخت، گلنارگون گشت روی

دلش گشت پر آتش از مهر زال
وزو دور شد خورد و آرام و هال

که من عاشقی ام چو بحر دمان
ازو بر شده موج بر آسمان
پر از مهر زال است روشن دلم
بخواب اندر اندیشه زو نگسلم
دل و جان و هوشم پر از مهر اوست
شب و روزم اندیشه چهر اوست
نه قیصر بخواهم نه خاقان چین
نه از تاجداران ایران زمین

چو خورشید تابنده شد ناپدید
در حجره بستند و گم شد کلید

برآمد سیه چشم گلرخ ببام
چوسرو سهی بر سرش ماه تام
چو از دور دستان سام سوار
پدید آمد این دختر نامدار

دو بیجاده بگشاد و آواز داد
که شاد آمدی ای جوانمرد راد

چو خورشید تابنده شد ناپدید
در حجره بستند و گم شد کلید

برآمد سیه چشم گلرخ ببام
چوسرو سهی بر سرش ماه تام
چو از دور دستان سام سوار
پدید آمد این دختر نامدار
دو بیجاده بگشاد و آواز داد
که شاد آمدی ای جوانمرد راد

کمندی گشاد او ز گیسو بلند
که از مشک از آنسان نپیچی کمند
کمند از رهی بستد و داد خم
بیفکند بالا نزد هیچ دم
ز دیدنش رودابه می نارمید
به دو دیده در وی همی بنگرید

دو بیجاده بگشاد و آواز داد
که شاد آمدی ای جوانمرد راد

فروغ رخش را که جان برفروخت
در او بیش دید و دلش بیش سوخت
چنین تا سپیده برآمد زجای
تبیره برآمد ز پرده سرای
تبیره برآمد ز پرده سرای
تبیره برآمد ز پرده سرای

گرفتم بعد عمری مدرکی چند و اینجانب شدم حالا مهندس

ندانستم که ریزد از چپ و راست ! ز پایین و از آن بالا مهندس

غضنفر گاری اش را هول نمیداد! دِ یالا هول بده یالا  مهندس

تقی هم چونه میزد کنج بازار ! نمی ارزه واسم والا مهندس!

به مرد قهوه چی میگفت اصغر !دو تا چایی قند پهلو مهندس

شنیدم کودکی میگفت در ده !به مردی با چپق خالو مهندس

ز جنب دکه ای بگذشت مردی !صدا آمد ” آب آلبالو مهندس “

خلاصه میخورد خون جماعت !همیشه بدتر از زالو مهندس !

شنیدم با تشر میگفت معمار !به آن وردست حمالش مهندس

همین مانده که از فردا بگویند !به گوساله و امثالش مهندس

یهو یاد سکینه کردم ای داد !فدای آن لب و خالش مهندس

شنیدم که عمل کرده دماغش  خبر داری از احوالش مهندس؟!

شنیدم بعد تنظیمات بینی !بهش میگن همه خانوم مهندس

شنیدم بچه زاییده دوباره بگو هشتا کمه خانوم مهندس!؟

سرت رو درد آوردم من مهندس !سخن از هر دری اومد مهندس

یکی سیگار میخواد اون سمت دکه !برو که مشتری اومد مهندس !



پنجم اسفند ماه، روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی “خواجه نصرالدین طوسی ” و “روز مهندس” ،

بر همه مهندسین عزیز مبارک

خوب یاد گرفته ایم ور انداز کردن همدیگر را

یک خط کش این دستمان

و یک ترازو آن دستمان

اندازه میگیریم و وزن مى کنیم

آدم ها را

رفتارشان را

انتخاب هایشان را

 تصمیم هایشان را

حتى قضا و قدرشان را

به رفیقمان یک تکه سنگینى مى اندازیم

بعد مى گوییم خیر و صلاحت را مى خواهم

غافل از این که چه بر سر او مى آوریم

در جمع هرکس را یک جور  مورد بررسى قرار مى دهیم

آن یکى را به ازدواج نکرده اش

این یکى را به نوع رابطه اش

آن دیگرى را...

مى رویم توى صفحه یکى

نوشته اش را مى خوانیم مى شینیم و قضاوت مى کنیم

یکى هم نیست گوشمان را بگیرد که

هاى! چند بار توى آن موقعیت بوده اى

که حالا اینطور راحت نظر مى دهى

حواسمان نیست که چه راحت

با حرفى که در هوا رها مى کنیم

چگونه یک نفر را به هم مى ریزیم

چند نفر را به جان هم مى اندازیم

چه سرخوردگى یا دلخورى به جاى مى گذاریم

چقدر زخم مى زنیم...

حواسمان نیست که ما مى گوییم و رها مى کنیم و رد مى شویم

اما یکى ممکن است گیر کند

بین کلمه هاى ما

بین قضاوت ما

بین برداشت ما

دلى که مى شکنیم ارزان نیست