اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

ادامه نزول دلار در بازار آزاد

قیمت دلار که دو هفته پیش پایین‌ترین حد قیمت خود یعنی 2900 تومان را نیز تجربه کرده بود امروز نیز در ادامه نوسانات خود دوباره کاهش یافت و به 3080 تومان رسید.

این درحالی است که دلالان به شدت در میدان سکه تقاطع خیابان منوچهری و فردوسی معرکه گرفته و به خرید و فروش ارز به ویژه دلار و یورو می‌پردازند.

در معاملات امروز جای انواع سکه خالی بود و دلالان تنها به خرید و فروش صوری که در آن ارز جابجا نمی‌شود، می پردازند.

اگر در حال حاضر کسی خواهان دلار و یورو باشد به شدت از سوی دلالان خیابان فردوسی با استقبال روبرو می شود و همان لحظه دلالان خواستار انجام معامله با وی هستند.

در کنار دلالان صرافی‌ها نیز باز بوده اما فعالیتی نمی‌کنند. اکثر صرافان روی تابلوی قیمت خود نرخی درج نکرده‌اند.

همچنین در بازار قیمت فروش هر یورو 4090 تومان است و قیمت دلار از 3070 تا 3090 تومان برای فروش بین دلالان در نوسان است.

ایرانیان در صدر پناهجویان استرالیا

 ایرانیان با پیشی گرفتن از شهروندان سریلانکایی و افغانستانی به صدر فهرست پناهجویان استرالیا راه یافته‌اند.

به گزارش ایسنا خبرگزاری برنامه به نقل از یک روزنامه استرالیایی عنوان کرد که در سال گذشته از هر 20 پناهجو سه پناهجو از ایران بودند و این تعداد در سال جاری به هفت پناهجو از هر 20 پناهجو افزایش یافته است.

بر این اساس در سال جاری مجموع پناهجویانی که خود را به استرالیا می‌رسانند افزایش چشمگیری داشته است و دلیل اصلی این افزایش، فزونی گرفتن شمار پناهجویانی بوده است که از کشورهایی هم‌چون ایران، ویتنام، میانمار، بنگلادش و کشورهای آفریقایی خود را به طور غیرقانونی به استرالیا می‌رسانند.

بنا بر آمارهای منتشره در سال جاری تا کنون 1088 پناهجو از پاکستان، 759 پناهجو از ویتنام، 461 پناهجو از بنگلادش، 222 پناهجو از میانمار، 368 پناهجو از سودان و 219 پناهجو از سومالی خود را به استرالیا رسانده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته دولت استرالیا اعلام کرد که از این پس تمامی پناهجویانی که خود را از راه آبی به استرالیا می‌رساند به جزیره پاپوا گینه نو منتقل می‌شوند و این پناهجویان هیچ شانسی برای اقامت در استرالیا نخواهند داشت.

خطرناک ترین کوه‌های دنیا

  

مرتفع مرگ آفرین

آناپورا با ارتفاع 8091 متر، در 55 کیلومتری هیمالیا واقع شده و شش قله با ارتفاع بیش از 7200 متر دارد. این کوه، دهمین قله مرتفع و اولین کوه خطرناک دنیا است. نام آناپورا در اصل از زبان سانسکریت گرفته شده و به معنی الهه محصول است. تا به حال 130 نفر موفق شده‌اند به قلل مرتفع آناپورا صعود کنند اما 53نفر در این راه جان خود را از دست داده‌اند. به خاطر آمار 40 درصدی کشته‌شدگان این کوه، آناپورا در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا جا گرفته است. اولین صعود به این کوه در سوم ژوئن سال 1950 توسط موریس هرزوک و لوئیس لاشنال انجام شد. البته این صعود خالی از خطر نبود و هر دو نفر در این راه انگشتان دست و پای خود را بر اثر سرمازدگی از دست دادند.

 

 

  خطرناک ترین کوه‌های دنیا

ادامه مطلب ...

روایت آسوشیتدپرس از موسیقی زیر زمینی در ایران + عکس

اجازه برگزاری کنسرت های پاپ داده می شود اما برخی موزیسین ها و خواننده ها می گویند در موسیقی زیر زمینی مجبور به رعایت محدودیت های موسیقی رسمی نیستند وراحت تر می توانند فعالیت کنند. 

به گزارش حدیدنیوز؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک آلبوم تصویری گزارشی درباره رواج موسیقی زیر زمینی در ایران منتشر کرده است و می نویسد نوعی موسیقی زیر زمینی غیر رسمی به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی حکومت بر موسیقی در حال گسترش است. 

 
ادامه مطلب ...

قیمت لبنیات ۱۵ درصد افزایش یافت/ اعلام قیمت جدید ۸۱ محصول لبنی از امروز


دبیر انجمن صنایع لبنی از افزایش 15.6 درصدی قیمت شیر خام و ۱۵ درصدی فرآورده‌های لبنی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

رضا باکری در گفت‌وگو با فارس، درباره دلیل افزایش قیمت شیر گفت: ستاد تنظیم بازار مصوبه جدید افزایش قیمت شیر را اعلام کرد که بر اساس آن شیر خام با 15.6درصد افزایش به قیمت 1190 تومان و فرآورده‌های لبنی نیز 15 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: این افزایش قیمت در پی ارائه گزارش حسابرسان قوه قضائیه انجام شده است که شیر خام که پیش از این به قیمت 960 تومان درب کارخانه تحویل می‌شد به 1110 تومان تحویل کارخانه‌ها تغییر کرد.

به گفته باکری هم در مورد قیمت شیر خام و هم فرآورده‌های لبنی محصولات عرضه شده کمتر از قیمتی است که حسابرسان قوه قضائیه اعلام کرده‌اند.

به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی بعد از محاسبه افزایش جدید، قیمت 81 قلم کالای لبنی امروز اعلام می‌شود.

پیش از این قرار بود قیمت شیر تا پایان تیر ماه افزایشی نداشته باشد.

همچنین انتقادات زیادی در مورد افزایش قیمت شیر به دلیل کاهش سرانه مصرف وجود دارد.

دو روز پیش شرکت دامداران شیر بطری را با 300 تومان افزایش 2150 تومان عرضه کرد.

آغاز روند بازگشایی خانه سینما / فراخوان مجمع عمومی منتشر شد


با انتشار فراخوان مجمع عمومی خانه سینما، مراحل بازگشایی خانه سینما وارد مرحله جدید شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فراخوان مجمع عمومی سینما برای 6 مرداد ماه طبق قانون در دو روزنامه‌ی کثیر الانتشار امروز 17 تیر ماه منتشر شد.

براساس این اطلاعیه‌، مجمع عمومی فوق العاده موسسه خانه سینما به شماره ثبت 7674 راس ساعت 17 روز یکشنبه مورخ 6 مرداد 1392 براساس ماده 22 اساسنامه با حضور نمایندگان اصناف عضو خانه سینما برگزار می‌شود.

دستورجلسه بررسی و تصویب یا رد مفاد پیشنهادی برای اصلاح اساسنامه خانه سینما است.

این مجمع عمومی در سالن سیف‌الله داد واقع در ساختمان خانه سینما در خیابان بهار جنوبی – کوچه سمنان – شماره29 برگزار می‌شود.

خانه سینما از 14 دی ماه سال 90 منحل اعلام شد و پس از آن با حکم دیوان عدالت اداری این انحلال نقض شد اما سرانجام وزارت ارشاد حکم تعطیلی آن را داد.

به بهانه دهمین سالروز مرگ غم‌انگیز لاله و لادن


و اما «لاله» و «لادن» بیژنی، دوقلوهای به هم‌ چسبیده ایرانی در سال 1352 (1974 میلادی) در شهر فیروزآباد استان فارس متولد شدند. آنها در رشته حقوق دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته و موفق به اخذ مدرک کارشناسی در این رشته شدند. آنها در سال 1996 میلادی به کشور آلمان سفر کرده و از پزشکان خواستند با عمل جراحی آنها را از هم جدا کنند. اما پزشکان آلمانی به دلیل خطر بالای این عمل از انجام آن سرباز زدند. آنها سپس به سنگاپور رفته و ضمن ملاقات با «کیت گوآ»، پزشکی که توانسته بود با موفقیت دوقلوهای نپالی (کنگا و جامونا) را از هم جدا کند از وی خواستند عمل مشابهی را نیز بر روی آنها انجام دهد. دکتر گوآ انجام این عمل را بسیار پرخطر عنوان کرده و تمام خطرات احتمالی این جراحی را برای آنها بازگو کرده و هشدار داد احتمال فلج شدن یا مرگ آنها می‌رود.

سرانجام با اصرار دوقلوها و موافقت پزشکان، عمل جراحی لاله و لادن در بیمارستان «رافلز» سنگاپور با تیمی متشکل از 35 متخصص جراحی، پنج جراح اعصاب، یک متخصص جراحی عروق، شش متخصص جراحی پلاستیک، هشت رادیولوژیست و مجموعا 125 نفر پزشک آغاز می‌شود. پس از 52 ساعت، پزشکان بیش از 80 درصد بافت‌ها را از یکدیگر جدا می‌کنند اما ناگهان گردش خون در بدن لاله دچار اختلال شده و لادن جان می‌سپارد. پس از مرگ لادن با وجود تلاش پزشکان برای نجات جان لاله و تزریق خون به وی، متاسفانه لاله نیز پس از 1.5 ساعت جان سپرد و عمل جراحی آنها پایانی غم‌انگیز پیدا کرد.

درگذشت این دو خواهر مردم گوشه و کنار جهان را متاثر ساخت و بسیاری بر مرگشان گریستند. آرامگاه لادن و لاله که در سن 29 سالگی جان باختند، در زادگاه‌شان - فیروز آباد فارس - قرار دارد.

اطلاعیه نیروی انتظامی برای فرارسیدن ماه رمضان

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: نیروی انتظامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه رحمت، برکت و آموزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می‌نماید و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبول طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز می‌دارد.

معنویت و فضای روح‌بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می‌شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند اما نیروی انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را جهت هرچه باشکوه‌تر شدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می‌رساند.

1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، اما باید تمامی کسانی که عذری دارند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری‌ها و کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

2. متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین‌راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

4. امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط مأموران و یگان‌های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه‌دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی نزدیک افطار و شبهای قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد کرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم عزیز و روزه‌داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است؛ لذا تقاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.

واریز یارانه دارو به حساب خانوار منتفی شد

معاون داروی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر منتفی شدن واریز یارانه دارو به حساب خانوار عنوان کرد: وزارت بهداشت به این جمع بندی رسیده است تا 1800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز و 400 میلیون دلار یارانه دارو را به بیمه‌ها پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، دکتر شمسعلی رضازاده در گردهمایی دست اندرکاران نظام دارویی کشور که هم اکنون در حال برگزاری است، ادامه داد: راهکارهای اجرایی پرداخت اعتبار 2200 میلیارد تومانی دارو در حال انجام است و بناست روز شنبه جلسه‌ای در این خصوص با مسئولان امور بیمه‌ای کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه درخواست سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان برای پوشش این اختلاف قیمت ایجاد شده بر اثر تغییر نرخ ارز ماهیانه 30 میلیارد تومان است، عنوان کرد: 50 میلیارد تومان هم هزینه ماهیانه داروهای یارانه‌ای ماست. در مجموع باید ماهیانه 110 میلیارد تومان از محل این اعتبار کمکی از سوی دولت در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد. بنابراین جبران افزایش قیمت همه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از طریق بیمه تامین خواهد شد.

پیشنهاد سفر دور دنیا به حسین شریعتمداری

محمدحسن حائری شیرازی طی یادداشتی در سایت «الف» وابسته به احمد توکلی به نقد تند مواضع اخیر حسین شریعتمداری پرداخت.

در این یادداشت آمده است: جناب آقای شریعتمداری سرمقاله شما با عنوان «خوابی که فتنه‌گران برای رییس‌جمهور منتخب دیده‌اند» موجب نوشتن این چند سطر گردید. البته به نظر می‌رسد مقاله جنابعالی بیشتر نمایانگر خوابی باشد که شما برای ایشان دیده‌اید! شما نوشته‌اید:

«تشکر رییس‌جمهور منتخب از آقای خاتمی با توجه به نقش ویرانگری که وی در فتنه ۸۸ داشته است به این نگرانی دامن می‌زند که مبادا دکتر روحانی از خطری که سران فتنه ۸۸ می‌توانند برای دولت ایشان پدید آورند، غفلت کند.»

البته نگرانی شما به‌جا است؛ چرا که چهار سال تلاش جهت حذف یک جریان سیاسی بی‌ثمر مانده است.

حذف منتقدین با شعار فتنه‌گر، ضد ولایت و ضد انقلاب در چهار سال اخیر به غرور و یکه‌تازی اصولگرایان و پرغلط شدن کارنامه دولت انجامید. از گذشته عبرت بگیریم و ورود منتقدین به قوه مجریه را خوش‌آمد بگوییم و حرمت ایشان را پاس داریم.

در آخر پیشنهاد می‌شود یک شماره حساب اعلام شود جهت کمک به سفر شما به دور دنیا! تا دنیا‌دیده‌تر شوید. باشد که تحمل و شرح‌صدرتان افزون گردد.

مد لباس لیلا حاتمی


با همه محدودیت ها و کنترل های بی حد و حصر، مردان و زنان ایرانی راهی می یابند تا به جهان نشان دهند سلیقه ها و افکار شهروندان ایرانی بیرون ازمدار تبلیغات دولتی است. حضور زن روز ایرانی، لیلا حاتمی، در leilahatamisonypicturesclassicsصحنه بین المللی، بعد از جایزه اسکارِ فیلمی که در آن نقش داشت، تصویر جدیدتری از زن ایرانی تدارک دید.

 

ادامه مطلب ...