اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

تهران در بین 10 شهر نامناسب جهان برای زندگی

تهران امسال در طبقه بندی ۱۴۰ شهر مناسب جهان برای زندگی، جزئ ده شهری قرار گرفت که نامناسب‌ترین شهر برای زندگی ارزیابی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هفته نامه اکونومیست نوشت، طبق ارزیابی‌های یک دفتر انگلیسی به نام دفتر واحد اطلاعات اقتصادی(EIU)، کیف، پایتخت اوکراین، در بین 140 شهر این فهرست، در ردیف 132 و بین شهر‌های دوئالا در کامرون و هراره در زیمبابوه قرار گرفته است.
در دوازده ماه گذشته کیف بیشترین کاهش سطح زندگی را داشته است. به نوشته اکونومیست علت اصلی این وضعیت مناقشه در جنوب شرقی اوکراین است.

طبق این فهرست در بین ده شهری که بدترین شهرها برای زندگی کردن ارزیابی شده‌اند، اسامی شهرهای دمشق، طرابلس، تهران، الجزیره، کراچی، لاگوس، بندر مورسبی در پاپوئا گینه‌نو، و داکا در بنگلادش نیز دیده می‌شود.

امسال شهرهای ملبورن، وین، ونکوور، تورنتو، آدلاید،زوریخ و هلیسنکی هم به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی ارزیابی شده‌اند.

شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ در میانه این طبقه بندی قرار دارند.

رطوبت 92 درصدی در خوزستان

وضعیت پدیده شرجی در استان تا آخر هفته جاری خبر داد.
 کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پدیده شرجی تا پایان این هفته با شدت وضعیت، بر استان حاکم خواهد بود. امروز نیز ماهشهر با 92 درصد رطوبت نسبی دارای بیشترین میزان رطوبت در استان بود.
 وی افزود: هندیجان و اهواز نیز به ترتیب با 86 و 83 درصد میزان رطوبت پس از ماهشهر قرار دارند و آبادان و شادگان به دلیل جهت وزش باد با تقریبا 36 درصد، میزان رطوبت کمتری نسبت به شهرهای ذکر شده، داشته‌اند.
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 49 و ایذه با 24 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند. بیشینه دمای هوای امروز اهواز نیز به 47 و کمینه صبح فردا به 31 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

برنامه های رادیو و تلویزیونی که متوقف شدند

از وقتی تغییرات مدیریتی در راس سازمان صدا و سیما شکل گرفت، توقف برنامه های پخش زنده رادیو و تلویزیون هم شروع شد؛ برنامه هایی که بعضی هایشان سابقه طولانی ای داشتند و بعضی ها هم طرفداران بسیار زیادی داشتند.
 

ظاهرا رویه مدیران جدید این است که هیچ اثری از آثار دوره های مدیریتی قبل در این سازمان نماند و به همین منظور دست به پاکسازی آنتن از برنامه هایی زده اند که گاه تبدیل به برند یک شبکه و یک مدیر شده بودند.

هرچند که خود این مدیران دلایل دیگری مثل نبود منابع مالی، تکراری شدن و ضعف محتوا را ذکر می کنند و مدعی هستند در راستای تولید برنامه های بهتر گام بر می دارند، نکته ای که فعلا چندان به چشم نمی آید و تنها حذف است که صورت می گیرد و هیچ اضافه ای دیده نمی شود. پس اگر می خواهید با لیست پر و پیمان برنامه های تعطیل شده آشنا شوید، این مطلب را بخوانید و از رفتگان صدا و سیما یاد کنید.

  ادامه مطلب ...

http://s3.picofile.com/file/8204849642/11846551_689701761130950_9034276466754036032_n.jpg

بعد از پایان فیلمبرداری فیلم بوی خوش زن
آل پاچینو: کریس به نظرت من چطور بازی کردم؟ بازی من خوب بود ؟
اودانل: آل به نظرم تو عالی بودی.مثل همیشه بی نظیر. من افتخار می کنم در کنارتو بودم.
راستی آل من چطور؟ من چطور بازی کردم ؟
پاچینو: کریس عزیز من شخص مناسبی برای جواب دادن به این سوال تو نیستم بهتره از کارگردان بپرسی یا کس دیگه ای.
اودانل: چرا آل ...! چرا...! خب راحت باش اگر بد بازی کردم بهم بگو من ناراحت نمی شم.
پاچینو: نه موضوع این نیست. آخه من که ندیدم تو چطور بازی کردی. آخه من کور بودم

انتقاد امام جمعه اصفهان از "گرفتن دست همسر در خیابان "

انتقاد امام جمعه اصفهان از
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه انسان بی‌‌غیرت وقتی مشکلی را در جامعه می‌بیند، نسبت به این موضوع کاملا اظهار بی‌تفاوتی می‌کند، اظهار کرد: اگر زن‌ها با خواسته خود تمایل داشته باشند که در جامعه از پوششی نامناسب برخوردار باشد، وضع آن جامعه رو به افول می‌رود.

به گزارش فارس،  آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مردان جامعه اطلاع ندارند که گرفتن دست همسر باید در حریم خانواده انجام شود به طوری که وقتی از آنها علت این کار را می‌پرسیم، پاسخی غیر قابل توجیه می‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در مباحث روانشناسی آمده است که مردان و زنان نباید خودشان را انگشت‌نمای دیگران قرار دهند، گفت: اگر فردی با پوششی غیردینی در جامعه حضور پیدا کنند و نگاه همگان را به خود جذب کنند، نشان‌دهنده بی‌اخلاقی آنها است.

 اگر چه پوشش غیردینی زنان و مردان در جامعه از لحاظ شرعی حرام نیست اما از نظر اخلاقی، نشان‌دهنده بی‌غیرتی فرد است.

مهدوی با بیان اینکه افراد بدحجاب در جامعه مرتکب انواع گناهان می‌شوند، افزود: دلیل این ادعا آن است که چون هزاران نفر در جامعه او را نشان می‌دهند و می‌گویند و فرد بدحجاب نیز در مقابل آنها کاملا بی‌تفاوت است و مقاومت می‌کند، مقاومت کردن جسارت او را به کار زشت افزایش می‌دهد.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان تصریح کرد: روایت است که وقتی افراد به صورت علنی کارهای زشت انجام می‌دهند باید بدانند که آنها قادرند به صورت مخفیانه نیز همان کارها را انجام ‌دهند.

هشدار ‌ائمه جمعه سراسر کشور به حضور هیئت‌های خارجی در ایران

ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر بررسی دقیق برجام توسط مبادی ذیربط اعلام کردند: امروز بعد از توافق هسته ای شاهد حضور هیئت های خارجی در ایران هستیم لذا از مسئولان انتظار داریم برای آنان فرش قرمز پهن نکنند چرا که آنان به دنبال منافع خود هستند.

بازگشت یک بازیگر به روی صحنه بعد از یک بیماری سخت

شهره سلطانی بازیگری که مدتی قبل به دلیل بیماری از صحنه تئاتر دور شده بود، نمایش «پینوکیا» را روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش‌فروش اینترنتی نمایش «پینوکیا » به نویسندگی استفانو بننی و کارگردانی شهره سلطانی از جمعه نه مردادماه آغاز می ‌شود. سعید ملکان به عنوان تهیه کننده و طراح چهره پردازی  به  گروه نمایشی پینوکیا پیوست .

بلیت نمایش  «پینوکیا » که از 15  مردادماه ساعت 21:15 در تالار استاد ناظرزاده به صحنه می‌رود، از جمعه نهم  مردادماه، در سامانه فروش بلیت تیوال و گیشه نت آغاز ‌می شود .

مخاطبان نمایش «پینوکیا » می‌توانند با مراجعه به این دو سامانه اینترنتی نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

نمایش پینوکیا نوشته استفانو بننی نویسنده ، شاعر و روزنامه نگار ایتالیایی است که با الهام گرفتن از قصه پینوکیو در فضایی مدرن، نمایشنامه پینوکیا را  به نگارش در آورده است .

پرستو گلستانی، محمدصادق ملک (ملکی )، محمد نادری، بهروز پناهنده، پوریا رحیمی سام، شهره سلطانی نقش آفرینان این نمایش هستند

نمایش پینوکیا به مدت یک ماه در سالن ناظر زاده کرمانی به مدت 80 دقیقه به روی صحنه خواهد رفت.

سلطانی چندی پیش با یک بیماری سخت روبرو شده که به دلیل ابتلا به این بیماری نزدیک یک سال از صحنه نمایش به دور بود تا اینکه با ایفای نقشی در تئاتری به کارگردانی منیژه محامدی تلاش کرد کار خود را از سربگیرد و حالا با اثری به کارگردانی خود روی صحنه تئاتر می‌رود.

دیگر عوامل نمایش پینوکیا عبارتند از : حمید رضا نعیمی دراماتورژ،سعید ملکان تهیه کننده و طراح چهره پرداز ، سعید حسنلو طراح صحنه ،سمانه احمدی مطلق طراح لباس  ،حسین ضروری آهنگساز ،الاهه بخشی طراح حرکت ،محمد مساوات طراح پوستر و بروشور،حسین ایرجی دستیار کارگردان و برنامه ریز ،بهزاد اسحاقی و تارا حیدری گروه کارگردانی ،رضا ملکی عکاس و پیمان یاحقی مشاوره رسانه ای گروه هستند که در این نمایش شهره سلطانی را یاری می کنند.

باز هم پوشاندن عکس رئیس جمهور از سردر شهرداری مشهد

برای چندمین بار، تصویر «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان از سردر شهرداری مشهد پوشانده شد!

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ پیش از این هم در مناسبت‌های مختلف شاهد بودیم که شهرداری مشهد با نصب بنرهای مختلف بالای سر درب ورودی خود، روی عکس رئیس جمهور را می‌پوشاند، در حالی که با در نظر گرفتن ابعاد بنر، خیلی راحت می‌شود جلوی این اتفاق را گرفت، کما اینکه در دوره شهردار قبلی مشهد هیچ‌گاه عکس «محمود احمدی‌نژاد» زیر بنرهای مناسبتی غیب نمی‌شد!
این اتفاقات در حالی می‌افتد که «صولت مرتضوی» شهردار فعلی مشهد از طیف اصولگرایان و حامیان احمدی‌نژاد بوده و در وزارت کشور دولت هشتم و نهم، مسئولیت‌های زیادی داشته است و همین مساله شائبه عمدی بودن این ماجرا را به وجود آورده‌ است!

اعلام شرایط و منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش ۱۰ مرداد

خبرگزاری صدا و سیما : وزیر آموزش و پرورش گفت : ثبت‌نام از متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۱۱ تا ۱۷ مرداد و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.


علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : شرایط و منابع این آزمون شنبه ۱۰ مرداد از طریق پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
وی تاکید کرد : آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۷ شهریور برگزار می‌شود و ۵ هزار نفر پس از موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
وی افزود : پذیرفته شدگان این آزمون یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش خواهند دید و از مهر ۹۵ وارد مدارس می شوند.

حقوق کارگران رسمی و پیمانکار یکسان شد

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران ازهمترازی نیروهای پیمانکاری با نیروهای قراردادی و رسمی با بخشنامه جدید خبر داد و گفت:اجرای این بخشنامه احیای ماده ۳۸ قانون کار و مقاوله نامه شماره ۱۰۰سازمان ILOبود.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وجود نیروهای پیمانی در شرکت‌ها گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی برای تأمین نیروی انسانی خود از نیروی کارشرکتی یا همان پیمانکاری استفاده می‌کردند. یعنی در خط تولید نیروی کار پیمانکاری داشتیم و در کنار آن کارگری بود که استخدام کارخانه ها بود که درآمد کارگر استخدام کارخانه به مراتب بیشتر از حقوق کارگر پیمانکاری بود که این عمل نقض ماده ۳۸قانون کار و همچنین نقض مقاوله نامه شماره ۱۰۰ سازمان ILOبود، چرا که در آنجا بیان می ‌کند تمامی مزایای قانونی نیروی کار موضوع قرارداد یا یکسان‌سازی پرداخت‌ها در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار در مشاغل هم ارزش باید انجام شود که در حال نقض بود.

وی بیان کرد: این موضوع را به شدت دنبال کردیم و هدفمان این بود اگر کارفرما نیرو را به پیمانکار واگذار می کند آنها بتوانند در شرایط یکسان حقوق برابر دریافت کنند و خواستار اجرای همترازی نیروهای شرکتی استخدامی و قراردادی شدیم.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران از ابلاغ بخشنامه جدید معاونت روابط کار به ادارات تعاون،کار و رفاه استان‌ها خبر داد و گفت: در این بخشنامه رعایت برخی موارد درباره قراردادهای نیروهای شرکتی و پیکانکاری تأکید شده است.

به گفته توفیقی بر اساس این بخشنامه کارفرما موظف است تا همترازی نیروهای پیمانکاری با نیروهای قراردادی و رسمی دیگر بنگاه‌ها را رعایت کند و اگر قرار است نیروهای شرکتی از کارخانه ای حقوق بگیرند که سایر نیروها می گیرند، در کل مزایا باید شرایط یکسانی دیده شود.

به گزارش تسنیم، متن کامل ابلاغیه حسن هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها به شرح زیر است:

« همانگونه که مطلع هستید مهمترین سیاست وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیدی‌ترین رویکرد حوزه معاونت روابط کار، اتخاذ تدابیر مبتنی بر پیش‌بینی، آینده‌نگری و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی تحول‌گرا با هدف صیانت و کرامت‌بخشی به نیروی کاز از طریق کمک به رشد فراگیر اقتصاد ملی با اهرم واگذاری تمامی تصدی‌ها به تشکل‌های تخصصی در بخش خصوصی و ایجاد فضای مناسب و سرشار از اعتماد در جامعه به منظور تحریک و ترغیب سرمایه‌گذاری در بخش تولید و نظارت عالمانه در فرآیند عملیاتی‌سازی برنامه‌های دستاورد محور به منظور جلوگیری از انحرافات احتمالی است.

با توجه به اینکه در شرایط کنونی بسیاری از کارفرمایان خصوصاً در بخش‌های دولتی و شبه دولتی، برخی از فعالیت‌های خدماتی را در قالب پیمانکاری و عمدتاً بر اساس قراردادهای یکساله و کمتر به شرکت‌های خدماتی، مهندسی و پیمانکاری واگذار می‌کنند، ضرورت دارد در راستای امحای تبعیض در پرداخت‌ها و رعایت عدالت مزدی در کارهای هم‌ارزش بر اساس مقاوله‌نامه بنیادین شماره ۱۰۰ سازمان بین‌المللی کار (ILO) و در اجرای ماده ۳۸ قانون کار مبنی بر ممنوعیت بهره‌کشی، پرداخت مزد و مزایای مساوی به کارهای هم ارزش در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار و اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل وفق مواد ۴۸، ۴۹ و ۵۰ قانون کار بر موارد ذیل دقیقاً نظارت به عمل آید:

۱-بر اساس مفاد دستورالعمل شماره ۳۸ معاونت روابط کار، کارفرمایان اصلی موظف هستند قبل از انعقاد قرارداد با پیمانکاران، آنها را از تمامی هزینه‌های قانونی مربوط به حق‌السعی نیروی کار ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و رعایت عدالت مزدی برای کارهای هم ارزش در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار به طور شفاف آگاه ساخته و هزینه‌های پیش‌بینی شده را در مبلغ قرارداد منظور نمایند؛ به گونه‌ای که پیمانکاران علاوه بر دریافت سود عادلانه، به راحتی بتوانند از انجام تمامی تعهدات قاونی خود در برابر نیروی کار برآیند.

۲-چنانچه کارفرمای اصلی یا پیمان‌دهنده به هر دلیلی از برآورد دقیق تمامی مزایای قانونی نیروی کار در انطباق با مقاوله‌نامه بنیادین شماره ۱۰۰ و ماده ۳۸ قانون کار در ارتباط با تمامی مزایای قانونی نیروی کار موضوع قرارداد یا یکسان‌سازی پرداخت‌ها در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار در مشاغل هم ارزش استنکاف ورزیده و نیروی کار پیمانکار مورد اجحاف قرار گیرد و موارد اجحاف به مراجع کشیده شود، کارفرمای اصلی مطابق ماده ۱۳ قانون کار، قانوناً پاسخگوی مطالبات پیمانکار بوده و کارگران پیمانکار حق دارند بر علیه کارفرمای اصلی اقامه دعوا نمایند.»