اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

دروغ‌گویی‌های صداوسیما تمامی ندارد / وقتی «قفل‌عشاق» تبدیل به قفل مشکلات اقتصادی می‌شود!

 خراسانی، علیرضا - یک اصل در رسانه داریم بنام «شرافت خبرنگاری»، چیزی شبیه سوگندنامه پزشکان! و خبرنگار و روزنامه‌نگاران همه جای دنیا به آن اعتقاددارند و اگر کسی ذره‌ای از این اصل بلغزد؛ می‌شود باج‌گیر،کارت هدیه بگیر و یا خبرنگار صداوسیما!

در برنامه «چرک گویانه» و «خفت گیرانه»ای بنام «صرفاً جهت اطلاع»مورخه پنجشنبه 30 مرداد 1393 خبرنگار صداوسیما در پاریس، پل معروفی را با هزاران قفل‌زده شده روی نرده‌های کناری آن نشان داد و با بغض همیشگی«صداوسیمایانه» (این نوع بغض مخصوص رسانه ملی است) گفت مردم این قفل را می‌زنند چون گرفتاری دارند و به دلیل بحران اقتصادی و مشکلات اقتصادی روی این پل به‌قدری قفل‌زده‌اند که دیگر این پل توان ندارد (وهم‌زمان تلویزیون نشان می‌داد که کشتی توریستی حامل ده‌ها توریست از زیر آن رد می‌شود) و ...

واقعاً این خبرنگاران وقتی آن سوی دنیا حرف می‌زنند کمی هم به حلال و حرام بودن حقوقشان که بخشی از بیت المال است فکر می‌کنند؟ اصلا اعتقاد دارند؟

اما آنچه واقعیت دارد اینکه نام پل «پل عشاق» است که داستان دیگری دارد. لینک را بخوانید تا خودتان قضاوت کنید که این قفل‌ها برای مشکلات اقتصادی زده‌شده است؟؟ {لینک}

جالب اینجاست که این برنامه در انتها قیافه مهدی هاشمی را نشان داد که هنگام ورود به دادگاه به خبرنگار صداوسیما گفت: «شما صداوسیمایی‌ها یه مشت دروغ‌گویید» (و الحق درست‌گفت) و بلافاصله مجری این برنامه که «شلوار قرمز دخترانه » پوشیده بود، با چسباندن حرف دادستان به ته فیلم، گفت ما منتظر عدالت منصفانه هستیم (اتفاقاً به این چسباندن می‌گویند مصداق خفت‌گیری رسانه ملی)

این رسانه درحرکتی دیگر با بریدن و چسباندن حرف‌های دکتر نجفعلی میرزایی مدیرعامل خانه کتاب، حرفهای وی را وارونه کرده و 100 درصد متفاوت ازآنچه وی گفته بود را درباره ممیزی کتاب پخش کرد.{لینک}

حالا واقعاً مردم قضاوت کنند: صداوسیما چرا دست از خفت‌گیری رسانه‌ای برنمی‌دارد؟ آدم نمازخوان معتقد به خدا پیغمبر، حاضر است دین و ایمان خود را برای ماندن در خارج و هدر دادن بیت‌المال نفتی از دست بدهد؟

از معاونت مطبوعاتی تقاضا دارم در نظام جامع رسانه‌ای که قرار است تصویب شود، برای خبرنگاران صداوسیما نیز بخشی مستقل برای تعریف شرایط دادن پروانه خبرنگاری به آن‌ها ایجاد کند تا صرف‌نظر از دیدگاه‌های سیاسی، ابتدابه‌ساکن دیده شود که آیا فلان فرد لیاقت خبرنگار شدن در صداوسیما را دارد؟

رییس‌ جمهوری، دکتر نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین کرد

رییس‌ جمهوری روز چهارشنبه در حکمی با قدردانی از زحمات دکتر رضا فرجی دانا در دوره مسئولیت شان به عنوان وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری، دکتر محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرد.

رییس‌ جمهوری، دکتر نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین کرد

رییس‌ جمهوری روز چهارشنبه در حکمی با قدردانی از زحمات دکتر رضا فرجی دانا در دوره مسئولیت شان به عنوان وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری، دکتر محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرد.

حرکت عجیب "یک نماینده" در جلسه استیضاح!

به گزارش فرارو، اشاره رسایی به اظهارات پایانی علی لاریجانی در جلسه استیضاح بود. لاریجانی با اشاره به اینکه فرجی دانا او را حکم قرار داده است گفت: استعلام های وزارت اطلاعات نشان می دهد که فقط یکی از همکاران وزیر صلاحیت ندارند. با این حال نظر من این است براساس پیشنهادهایی که در جلسه پیشین صورت پذیرفت جابه جایی هایی در همکارانتان صورت دهید. لاریجانی در همین حال گفت که اقای جهانگیری پیغام داده اند که ما به نظر شما احترام می گذاریم و نظرتان را اعمال می‌کنیم.


صبا آذرپیک با قید وثیقه آزاد شد

صبا آذر پیک خبرنگار روزنامه اعتماد روز 7 خرداد 1393 با حکم قضایی بازداشت شده بود.
 ˈصبا آذرپیکˈ خبرنگار روزنامه اعتماد که از چندی پیش در بازداشت بسر می برد، چهارشنبه شب با قید وثیقه آزاد شد. 
 
ˈسیدمحمود علیزاده طباطباییˈ وکیل آذرپیک به خبرنگار ایرنا گفت که موکلش بنا به حکم دادسرای فرهنگ و رسانه و پس از تودیع یک وثیقه ملکی به ارزش 200 میلیون تومان از زندان اوین آزاد شده است.
 
اتهام وی، ˈفعالیت تبلیغی علیه نظامˈ اعلام شده است.
 
صبا آذر پیک خبرنگار روزنامه اعتماد روز 7 خرداد 1393 با حکم قضایی بازداشت شده بود.

نرخ سود روزشمار بانک ها در تمام شرایط 10 درصد شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای به کلیه بانکها و موسسات اعتباری تحت نظارت خود اعلام کرد از تاریخ اول شهریور ماه 1393 نرخ‌های سود سپرده‌های کوتاه مدت روزشمار 10 درصد است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، نظر به اتمام مهلت تعیین شده برای اصلاح نرخ‌های سود سپرده های کوتاه مدت ویژه ای که قبل از تاریخ 13 اردیبهشت 1393 با نرخ‌ها و شرایط خاص ایجاد شده بودند، به اطلاع کلیه بانکها و موسسات اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌رساند از تاریخ اول شهریور 1393 نرخ‌های سود سپرده‌های کوتاه مدت روزشمار در تمام موارد اعم از قبلی و جدید، صرفا" 10 درصد است.

بانک مرکزی در این بخشنامه از اعضای هیات مدیره بانک‌ها، مدیران عامل و معاونان مدیرعامل هر بانک خواسته است در رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار نهایت دقت و همراهی را به عمل‌ آورند.

محدودیت‌های جدید برای سفر خارجی اتباع ایرانی (+سند)

بر اساس این بخشنامه، اعلام شده در مرزهای زمینی این کشور نیز برای پاسپورت های عراقی و ایرانی متوقف شده و باید این موضوع به مسافران ایرانی اطلاع رسانی شود.
با وجود تشکیل کارگروه تسهیل گردشگری در دولت و برنامه ریزی ها برای افزایش اعتبار سفر با پاسپورت ایرانی، ظاهراً هنوز نتایج ملموسی به وجود نیامده است.

به گزارش صبحانه، تلاش برای افزایش اعتبار سفر با پاسپورت ایرانی از جمله شعارهای دولت تدبیر و امید بوده و وزیر امور خارجه نیز در جریان رای اعتماد این موضوع را از جمله مهم ترین اقدامات و برنامه های کاری خود اعلام کرد.

با این وجود به نظر می رسد حداقل تاکنون اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته و برخی کشورها نیز با سودجویی از ضعف تلاشهای وزارت امور خارجه، محدودیت های جدید برای سفر خارجی اتباع ایرانی آغاز کرده اند و حتی تلاش های کارگروه دولت نیز تاکنون منجر به نتیجه ملموس و قابل اعلامی نشده است.

در این راستا کشور گرجستان در بخشنامه جدیدی صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع ایرانی را از اول سپتامبر (10 شهریور 1393) ممنوع کرده و خواستار سختگیری های جدید و طی مراحل صدور ویزای برای اتباع ایرانی در کنار اتباع عراقی در سفارت خانه های این کشور شده است!

محدودیت‌های جدید برای سفر خارجی اتباع ایرانی

بر اساس این بخشنامه، اعلام شده در مرزهای زمینی این کشور نیز برای پاسپورت های عراقی و ایرانی متوقف شده و باید این موضوع به مسافران ایرانی اطلاع رسانی شود.

همچنین سفارت هند نیز در بخشنامه جدیدی که به دست صبحانه رسیده، صدور ویزای هند برای اتباع ایرانی را منوط به انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کرده است!

کامبوج نیز که از توسعه نیافته ترین کشورهای جهان است ازچند ماه قبل صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان را ممنوع کرده است.
 
وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون عکس العمل و اعتراضی در خصوص اقدامات این کشورها به عمل نیاورده اند و به نظر می رسد حداقل در بازه زمانی کوتاه نمی توان به این سختگیری های جدید فائق آمد.

انتقاد آیت‌الله‌علم الهدی از وضعیت حجاب مهمانداران هواپیما

امام جمعه مشهد گفت: وضعیت حجاب مهمانداران در داخل هواپیما مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علم الهدی در دیدار با مدیران فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: بدتر از این آن است که مهمانداران با وضعیت حجاب نامناسب از پشت بلندگوهای هواپیما به مسافران تذکر می‌دهند که حجاب خود را رعایت کنید و این مسخره کردن مردم است. وی خاطرنشان کرد: فرودگاه باید به گونه‌یی باشد که مسافر با ورود به آن احساس کند وارد حرم امام رضا(ع) شده است.

تصاویر/ کارواش زنانه در تبریز!

کارواش زنان، جایی که بیش از ۹۰ درصد پرسنل آن خانمها هستند، اینجا تنها کارواشی است که در آن خانمها با ظرافت و سلایق خود ماشینهای مردان و بعضا زنان را می شویند.


  ادامه مطلب ...

زیباترین دختر دانش آموز چینی +عکس

“هی کن جیاو” دختر بچه 13 ساله است که در منطقه “هونان” در چین زندگی می کند و از او می توانیم به عنوان یک مثال درست از انسان پاک و درست یاد کنیم و دوستی را به معنای کامل تمام کرده است تا حالا مردم چین به او لقب”زیباترین دانش آموز چین” را بدهند.
تعریف زیبایی بسیار گسترده است و شاید اولین معنی که به ذهن ما می رسد معنای ظاهری آن باشد. همه با دیدن این کلمه زیبایی را تنها در چهره می بینیم اما گاهی این درون و اعمال انسان است که زیبایی یک فرد را می سازد و این زیبایی هیچگاه از بین نمی رود.

2494022_232

“هی کن جیاو” دختر بچه 13 ساله است که در منطقه “هونان” در چین زندگی می کند و از او می توانیم به عنوان یک مثال درست از انسان پاک و درست یاد کنیم و دوستی را به معنای کامل تمام کرده است تا حالا مردم چین به او لقب”زیباترین دانش آموز چین” را بدهند.

 

داستان از این قرار است که سه سال پیش و زمانی که “کن جیاو” تنها 9 سال سن داشت متوجه شد که بهترین دوستش بر اثر یک بیماری قدرت حرکت را از دست داده است و دیگر نمی تواند راه برود به همین خاطر توانایی حضور در مدرسه را ندارد و از آنجایی که خانواده اش بضاعت مالی خوبی ندارند قادر به گرفتن سرویس مدرسه یا کلا حمل و نقل او به مدرسه نیستند.

2494021_325

این‌ زنان‌ از داعشی‌ها نمی‌ترسند/تصاویر

گروه بین الملل_رسانه ها: یکی از زنان عضو نیروهای مدافع خلق می‌گوید: مجبور شدم اسلحه به دست بگیرم چرا که تروریست‌های داعش می‌خواهند ما را به عصر حجر بازگردانند و زنان را به بردگی بگیرند.
 ارتشی از کردهای سوریه تشکیل شده که «نیروهای مدافع خلق» نام دارد و این روز‌ها با گروه تروریستی داعش در جنگ است. بسیاری از زنان کرد نیز در این گروه شبه نظامی حضور دارند. هم‌اکنون در مناطق کردستان سوریه در شمال این کشور مرکز درگیری نیروهای مدافع خلق و داعش بدل شده است. این نبرد تا حدی سنگین است که بسیاری از زنان کرد نیز وارد صحنه نبرد با داعش شده‌اند، آن‌ها حدود ۴۰ درصد این گروه شبه نظامی که گفته می‌شود ۴۰ هزار سرباز دارد تشکیل می‌دهند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در ماه گذشته حدود ده روز را در صحنه نبرد کوبانی همراه با گروه‌های زنان گذرانده است به پای حرف تعدادی از این زنان نشسته است:

«ژیان» یکی از فرماندهان کرد می‌گوید: ما اسم این جنگ را جنگ دروازه گذاشته‌ایم [اشاره به دروازه‌های مرز ترکیه در نزدیکی کوبانی] صد‌ها تروریست‌از این دروازه وارد شده‌اند. ما وارد جنگ شده‌ایم و عقب نشسته‌ایم، تا به حال دوام آورده‌ایم چرا که سرباز حرفه‌ای نیستیم، فکر نمی‌کنم که بتوانیم پیروز شویم اما به هرحال دوام آورده‌ایم. «بیرولات» یکی از زنان فرمانده نیز می‌گوید: ما به خودمان اعتماد داریم، ما فقط می‌خواهیم از خودمان دفاع کنیم، ما فقط برای دفاع از جان خویشان و فرزندانمان می‌کشیم.

«رسیار» ۲۵ ساله مسوول یکی از دسته‌ها که دانشجوی هنرهای زیبا بوده است گفت: ما خیلی وقت آزاد نداریم، همیشه مشغول جنگ هستیم و وقتی کمی زمان آزاد پیدا کنیم از نظر ایدئولوژیک کار می‌کنیم. گاهی اوقات نیز جلساتی برای صحبت درباره فرهنگ و تاریخ کرد‌ها برگزار می‌کنیم. «بریتان» نیز می‌گوید: مجبور شدم اسلحه به دست بگیرم چرا که تروریست‌های داعش می‌خواهند ما را به عصر حجر بازگردانند و زنان را به بردگی بگیرند.


  ادامه مطلب ...

سردار طلایی از زنان مطلقه حلالیت بخواهید

«به خانمم گفتم من دارم می‌روم سر کار و آنجا سه خانم که دو تا از آنان مطلقه هستند کار می‌کنند، شما راضی هستی؟ گفت:‌ قلم پایت را می‌شکنم. من به عنوان زن دلم می‌خواهد همسرم امنیت داشته باشد.» (ایسنا - 15 مرداد 93)
ایسنا: «به خانمم گفتم من دارم می‌روم سر کار و آنجا سه خانم که دو تا از آنان مطلقه هستند کار می‌کنند، شما راضی هستی؟ گفت:‌ قلم پایت را می‌شکنم. من به عنوان زن دلم می‌خواهد همسرم امنیت داشته باشد.» (ایسنا - 15 مرداد 93)

این جملات، روایت آقای مرتضی طلایی نایب‌رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران از مکالمه‌ای کوتاه با همسرشان است؛ جملاتی که برای دفاع از تصمیم اخیر آقای محمدباقر قالیباف شهردار محترم تهران مبنی بر جلوگیری از اختلاط زن و مرد در شهرداری پایتخت در جمع خبرنگاران بیان شده است. موضوع این نوشتار، تحلیل و بررسی تصمیم شهردار تهران نیست، بلکه تنها بیان چند نکته خطاب به آقای طلایی پیرامون جملاتی است که بیان فرموده‌اند:

1) جناب آقای طلایی! شما با استفاده از واژه «مطلقه» برای برخی زنان محترم و سپس روایت تهدید همسرتان، عملا به این واژه بار معنایی منفی داده‌اید و با این پیش‌فرض خودساخته، نتیجه گرفته‌اید که «زنان مطلقه» عامل ناامنی مردان می‌شوند.

«مطلقه» در لغت به معنای زنی است که طی یک فرایند کاملا شرعی و قانونی از همسر خود جدا شده است. چنین فردی مرتکب کدام خطا شده که حال باید از او دوری کرد؟ اگر برخی مردم - به‌ناحق - نگاه خوبی به این دسته از زنان ندارند، آیا شما هم به عنوان کسی که لااقل به واسطه شخصیت حقوقی‌تان توقع می‌رود رگه‌هایی از پختگی و نخبگی در وجودتان باشد، باید این‌گونه بیندیشید و به جای اصلاح این دیدگاه غلط فرهنگی، آن را در جامعه نشر دهید و موجب القای سوءظن به قشری از اقشار جامعه شوید؟

توصیه می‌کنم آیات 11 تا 13 سوره مبارکه حجرات را با دقت مرور کنید تا ببینید که یک‌جا و یک‌تنه برخلاف دستورات اکید قرآن کریم مبنی بر «خودداری از لقب دادن»، «پرهیز از گمان‌های نادرست» و ... سخن گفته‌اید.

  ادامه مطلب ...