اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

مرد مسافر بعداز سالها از خارج به ایران برگشته و تو ماشین با راننده تاکسی (حسین پناهی)حرف میزنه .
مسافر : شما شاعرید ؟
راننده تاکسی(حسین پناهی): نه ! من راننده تاکسی ام !!
مرد: اما شما شعرهای قشنگی میگید !
حسین پناهی : اینجا (ایران) هیچ کس جای واقعی خودش نیست !
اینجا
شاعرها راننده تاکسی اند
و
راننده تاکسی ها شاعرند !!


سریال آژانس دوستی

آقای زنگنه! آیا خون دیگران از ما رنگین تر است؟ / بخشش میلیاردی به تهرانی ها، وام بلاتکلیف اهوازی ها

«طبق قانون قراری با شهرداری تهران گذاشته ایم به ازای هر مسافری که به مترو تهران اضافه می‌شود مقداری سوخت صرفه جویی می شود و اعتبار این صرفه جویی به شهرداری پرداخت شود. به ازای هر مسافر نیم لیتر صرفه جویی در سوخت می شود، اگر چهار میلیون نفر به مسافران مترو اضافه شود در عمل ۲ میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی می شود یعنی هزار و پانصد تن که در سال ٥٠٠ هزار تن می‌شود، یعنی ٥٠٠ میلیون دلار پرداختی دولت به شهرداری تهران.»

این صحبت های بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت تدبیر و امید است که اسفندماه سال 1392 پس از حضور در شورای شهر تهران در خصوص بخش حاتم گونه خود به قطار شهری شهر تهران از درآمد «نفت» است. 

اما کمی پایین در اهواز و جایی که «نفت» از زیرپای مردم اش استخراج می شود شرایط به گونه دیگری است. قطار شهری اهواز که یک دهه از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد همچنان بلاتکلیف است. 

مدیرعامل قطارشهری اهواز با بیان اینکه منابع ارزی مورد نیاز پروژه متروی این کلانشهر محقق نشده است گفت: در صورت تامین نشدن منابع ارزی، گام نخست متروی اهواز امسال هم افتتاح نخواهد شد.  دست کم 50 میلیون دلار برای پایان گام نخست قطارشهری اهواز نیاز است که برای افتتاح این بخش در سال جاری باید این اعتبار در اوایل امسال اختصاص یابد.  . هیچ یک از منابع ارزی متروی اهواز تاکنون تامین نشده است. منابع ارزی مورد نیاز باید از صندوق ذخیره ارزی و یا فاینانس تامین شود اما به دلیل اینکه ضمانت های شهرداری اهواز از سوی این دو منبع مورد قبول قرار نگرفته این اعتبارات نیز محقق نشده است.  با وجود پیگیری این مساله از سال 1388تاکنون مشکل فاینانس این پروژه حل نشده و بانک های عامل همچنان حاضر به همکاری نیستند.   در بودجه پارسال دو میلیارد دلار سهم حمل و نقل ریلی از محل صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفته شده بود که سهم اهواز از این مبلغ 150 میلیون دلار بوده است اما این اعتبار نیز تاکنون محقق نشده است. اعتبارات دولتی متروی اهواز در سال جاری را یک هزار میلیارد ریال است که این اعتبار هنوز ابلاغ نشده است . متروی اهواز با اعتبارات دولتی به اتمام نمی رسد و استفاده از منابع ارزی برای این پروژه اجتناب ناپذیر است و تا زمانی که ارز موردنیاز این پروژه تامین نشود به بهره برداری نخواهد رسید.

در اینجا می بایست چند سوال از آقای زنگنه پرسید:

1- آیا راه اندازی قطار شهری در اهواز صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد نمی کند؟
2- بر این بذل و بخشش نفتی شما شهروندان اهوازی که نفت از زیرپای آنها استخراج می شود و در گرمای طاقت فرسا و اخیرا گرد وغباری زندگی می کنند مستحق تر هستند یا شهروندان تهرانی.
3- چگونه است که شهر اهواز لیاقت دریافت تسهیلات و وام -(و نه کمک بلاعوض) را پیدا نمی کند در حالی مردم اهواز متعهد به پرداخت آن هستند اما از آن طرف لبخند مهربانانه دولت تدبیر و امید و بخشش میلیاردی آن شامل احتمالا از ما بهتران می شود؟ 
4- آقای زنگنه زیاد نگران نباشید چرا که «خوشبختانه برای شما» و «شوربختانه برای ما» مدیران منصوب شما در این دیار به خوبی و به اندازه کافی مجری دستورات حضرتعالی هستند و ...

مسابقه فوتبال جام امام خمینی(ره) در کشور مالی

جوانان کشور مالی با برگزاری مسابقه فوتبال با نام جام امام خمینی(ره)، یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند. در این مسابقه فوتبال که با استقبال پر شور جوانان همراه بود، بازیکنان و تماشاگران با در دست گرفتن تصاویر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، علاقه خود را به جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.








معاون رییس جمهور: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم قول دهد که مشکل گرد و غبار در چند سال آینده حل می‌شود، گفت: مردم باید با مشکل ریزگردها کنار بیایند.

معصومه ابتکار با بیان اینکه آلودگی‌های محیط زیست نقش بسیار مهمی در بروز بیماری‌ها دارد، گفت: سازمان بهداشت جهانی 35 تا 40 درصد بیماری‌ها را ناشی از مشکلات محیطی می‌داند.

معاون رییس جمهور: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند


ابتکار با بیان اینکه باید مردم در زمینه کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند، گفت: در بحث پدیده گرد و غبار، تغییر آب و هوا در شمال آفریقا و غرب آسیا، همچنین کاهش بارندگی و افزایش دما، درست نبودن الگوی مصرف آب و جنگ و درگیری در منطقه و همچنین رهاسازی مناطق کشاورزی بسیار موثر است و همین امر باعث می‌شود که از سوی کشور عراق، مرزهای سوریه و بیابان‌های عربستان طوفان گرد و خاک به سوی ما بیاید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی از شهرهای مرزی ما و حتی شهر تهران با پدیده گرد و غبار درگیرند، گفت: باید با همکاری منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی از پدید آمدن گرد و غبار پیشگیری کنیم و این در صورتی است که فرسایش بادی خاک و الگوی غلط مصرف در کشور خودمان نیز باعث استمرار این پدیده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.

آیت‌الله جنتی رئیس ستاد امر به معروف شد

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به اتفاق آرا آیت الله احمد جنتی را به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آیت الله جنتی نیز در حکمی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.

لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

شهروندان امارات از روز پنجشنبه ( 7 ماه می 2015 - 17 اردیبهشت 1394) می توانند بدون نیاز به دریافت ویزای شنگن، به اروپا سفر کنند.
هم اکنون 26 کشور اروپایی در محدوده ویزای شنگن قرار دارند.

به گزارش عصرایران ، دارنده ویزای شنگن می تواند بدون محدودیت وارد 26 کشور اروپایی شود.

 با تصمیم جدید اتحادیه اروپا، شهروندان کشور امارات برای ورود به 26 کشورهای محدوده شنگن، نیازی به دریافت ویزا ندارند.

قرار است امروز چهارشنبه در بروکسل، قرارداد لغو ویزای شنگن میان امارات و اتحادیه اروپا امضا شود. این قرارداد از فردا پنجشنبه اجرایی می شود. قبل از این پارلمان اروپا نیز به لغو ویزا رای مثبت داده بود.

26 کشور اروپایی محدوده ویزای شنگن شامل اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس هستند.

با این اتفاق، تعداد گردشگران اماراتی در کشورهای اروپایی افزایش می یابد.
هم اکنون 150 هزار اروپایی در امارات زندگی می کنند.

وزارت خارجه امارات نیز از مدتی پیش برنامه ای را با هدف آگاه سازی شهروندان این کشور از شرایط سفر به اروپا در وضعیت لغو ویزای شنگن آغاز کرده بود.

امارات هم اکنون تنها کشور خاورمیانه است که از چنین امکانی برخوردار شده است.
این موضوع می تواند به رشد روابط و همکاری ها میان اروپا و امارات در زمینه های مختلف و در راس آنها اقتصاد و سیاست کمک کند.

وزارت خارجه امارات از مدت ها پیش گفته بود در حال تلاش برای لغو ویزای شنگن برای شهروندان اماراتی است.
در ابتدای هفته جاری هم وزیر خارجه امارات در توئیتر نوشت: "دستاورد جدید برای دیپلماسی امارات ... لغو ویزای شینگن برای اماراتی ها به زودی."

سفارت ایتالیا در ابوظبی هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد شهروندان اماراتی می توانند از روز پنجشنبه بدون نیاز به ویزای شنگین وارد کشورهای محدوده این ویزا شوند.

در بیانیه سفارت ایتالیا آمده است این اقدام در راستای تقویت روابط میان امارات و اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

جوانی هایتان را
با بچگی هایمان پیر کردیم...
مارا به سپیدی موهایتان ببخشید

بهترین پدرهای دنیا روزتان مبارک

رونی کلمن، بهشت زهرا و آموزش تصویری ریاکاری!

 مصطفی داننده ؛  عصر ایران -  "رونی کلمن" و قطعه شهدا؟ هرچه  گشتم تا وجه تشابهی میان این فرد و قطعه ای از بهشت زهرا که شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در آن آرمیده‌اند پیدا کنم، به هیچ نتیجه مشخصی نرسیدم. واقعا چرا این مجسمه عضله را در اولین گام حضور در ایران به بهشت زهرا بردند تا او به مقام شامخ شهدا ادای احترام کند؟ چرا پیش از این افراد مشهوری که به ایران در رشته‌های مختلف به ایران می‌آمدند را به بهشت زهرا نبردیم؟ چرا اعضای تیم آث میلان به تهران آمدند آنها را به قطعه شهدای بهشت زهرا نبردیم؟

این سوال‌ها همچنان بی جواب بود  تا برای کشف این معمای دو مجهولی مجبور به بررسی حواشی بوجود آمده قبل از آمدن این بدنساز مشهور آمریکایی به ایران شدم و با بررسی آن متوجه شدم که این حضور چندان هم بدون ربط نبوده است. قیمت بلیط کلاس‌های این قهرمان جهان، برگزاری کلاس برای بانوان بدنساز، مختلط بودن احتمالی کلاس‌ها، هزینه آمدن کلمن به ایران و ... باعث شده است تا مسئولان مربوط با حل تمام این مسائل دست به دامن قطعه بهشت زهرا شدند تا از آن طریق تمام مشکلات بوجود آمده حل شود.

حضور "رونی کلمن" قهرمان بدنسازی جهان در گلزار شهدای بهشت زهرا -تهران

این فرهنگی است که سال‌ها درکشور نهادینه شده است و بسیاری از مردم برای طی کردن راه‌های کوتاه‌تر از « مسیر ریا» وارد می‌شوند. حتما صحنه مشهور برخی از سریال‌های ایرانی را به یاد دارید که بازیگر اصلی فیلم در زمان که می‌خواهد از صندوق‌های قرضا الحسنه وام بگیرد در اولین گام در حالی که هنوز افتتاح حساب نکرده است، به سراع «یقه» خود می‌رود و دکمه آن را می‌بندد.این صحنه قشنگ بیانگر واقعیت ناپسند جامعه ایرانی است.

مردم به خوبی فهمیده‌اند برای رسیدن به برخی از اهداف باید حتما بقه‌ای بسته داشته باشند. ماجرای رونی کلمن و قطعه شهدا نیز همین معناست. کسانی که او را به بهشت زهرا بردند تا به واسطه این حضور بتوانند کارهای و برنامه‌های "قانونی" خود را پیش ببرند.

رسم ناخوشایندی است این رسم جاافتاده در میان ما؟ این نه در قشر ورزشکاران بلکه در تمام سطوح جامعه رواج دارد. نگارنده نیز اگر روزی به واسطه استخدام در شرکتی سوال‌های گزینش در مورد مسائل مذهبی و یا انجام مستحبات باشد، برای اینکه به هدف خود برسم، قطعا در پاسخ به این سوال که چند بار تا کنون به نماز جمعه رفته‌اید؟ می‌گویم من هرهفته در صفوف نماز جمعه در دانشگاه تهران حاضر می‌شوم و تکبیری غلیط نثار می‌کنم.

ما به خوبی یاد گرفته‌ایم که از مذهب به عنوان راه میانبر استفاده کنیم. متاسفانه در این راه مسئولان کشور نیز در تحقق این معنا کمک فراوانی می‌کنند. آنها برای اینکه نشان بدهند جامعه ما کاملا دینی است، از این رفتار غیرصادقانه مردم راضی هستند و هیچ اعتراضی به این رفتار نمی‌کنند یا به بیان بهتر باید گفت که خود آنها مسبب بوجود آمدن این رفتار شدند.


حضور "رونی کلمن" قهرمان بدنسازی جهان در گلزار شهدای بهشت زهرا -تهران
مذهب و دین داری به خاطر این رفتار دست مایه منافع شخصی افراد شده است و بزرگ ترین ضربه را به جامعه اسلامی ایران می‌زند. این روش باعث شده است تا بسیاری بیشتر از آنکه سعی کنند دین داری باطنی داشته باشند در تلاش‌اند تا اسلامی ظاهری داشته باشند.
واقعا برای استخدام در یک شرکت دولتی احتیاجی نیست حتما آن کارمند تمام مستحبات دین را جز به جز اجرا کند. یا اینکه ما مطمئن شویم که او در طول عمر شلوار لی پوشیده است یا خیر؟ بهتر است به جای اینکه او را مجبور به بازی کردن نقش یک دیدن دار کنیم، از تخصص و وجدان کاری او بپرسیم. قطعا ندانستن شکیات دین و یا نرفتن هر هفته به نماز جمعه، هیچ تاثیری در روندکاری این فرد ندارد و تنها باعث می‌شود او دروغ گفتن و فیلم بازی کردن را بیاموزد.

رفتن کلمن به بهشت زهرا، بازهم این اخلاق ناپسند را به ما یادآوری کرد. اخلاق ناپسندی که زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شده است. حضور رونی کلمن به عنوان یک قهرمان شناخته شده  جهان در ایران یک امر پسندیده و قابل تقدیر است و مسئولان باید به جای کارشکنی، زمینه را برای استفاده بهینه از این قهرمان و یا از هر قهرمان دیگری آماده کند. اما بردن او به بهشت زهرا برای اینکه مجوز بدون درسر این قهرمان صادر شود، سراسر ایراد است وباید فکری برای آن کرد. نیاید اجازه بدهیم با دستان خودمان « ریاکاری» را به فرزندانمان آموزش دهیم و بگوییم با گفت یک «سلام علیکم» و یا بستن یک «یقه» بسیاری از مشکلات حل می‌شود!