اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

تبعیض میان زنان ایرانی و خارجی برای تماشای والیبال؛ لطفا توضیح بدهید

گر این ممنوعیت برای ورود زنان و دختران اعمال می شود چرا برخی از زنان غیرایرانی به ویژه برزیلی و زنان کادر سفارت برزیل در تهران از این موضوع مستثنی شده اند و به راحتی وارد ورزشگاه شده و ضمن مشاهده مسابقات والیبال، به تشویق تیم های حاضر در رقابت ها پرداخته اند. عصر ایران؛ رضا حبیب زاده - تهران این روزها میزبان مسابقات بین المللی والیبال است. براساس اعلام مقامات فدراسیون والیبال ایران، ورود زنان به ورزشگاه محل مسابقات ممنوع است. با این حال تصاویر تلویزیونی و رسانه ها نشان می دهد شماری از زنان احتمالا غیرایرانی در ورزشگاه حضور دارند و به تشویق تیم برزیل می پرداختند. این در حالی است که فدراسیون بین المللی والیبال ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه را نمی پذیرد و از این رو به زنان غیرایرانی اجازه ورود به استادیوم را می دهند.

به نوشته رسانه ها، تعدادی از زنان غیرایرانی و به ویژه برزیلی پس از نشان دادن گذرنامه خود به مسؤولان کنترل ورودی ورزشگاه، توانسته اند وارد سالن مسابقات شوند و همزمان از ورود زنان و دختران ایرانی جلوگیری شده است.

حالا این چند سؤال مطرح می شود.

اول – ممنوعیت ورود زنان و دختران به ورزشگاه میزبان مسابقات بین المللی والیبال از کجا آمده است؟ آیا این موضوع، مصوبه مجلس شورای اسلامی است یا سلیقه برخی مدیران و تصمیم گیران در وزارت ورزش.

به نظر می رسد بهتر است مقامات وزارت ورزش با تجدید نظر در این تصمیم خود، مانع از این تبعیض شوند و به نیمی از جامعه اجازه بدهند با ورود به ورزشگاه، مسابقات بین المللی والیبال را از نزدیک مشاهده کنند.

زنان غیرایرانی در ورزشگاه سرپوشیده 12 هزار نفری آزادی تهران محل مسابقات بین المللی والیبال

پاسپورت‌هایی که مجوز ورود زنان به ورزشگاه است (+عکس)

دوم – اگر این ممنوعیت برای ورود زنان و دختران اعمال می شود چرا برخی از زنان غیرایرانی به ویژه برزیلی و زنان کادر سفارت برزیل در تهران از این موضوع مستثنی شده اند و به راحتی وارد ورزشگاه شده و ضمن مشاهده مسابقات والیبال، به تشویق تیم های حاضر در رقابت ها پرداخته اند.

  ادامه مطلب ...

اعتراض معاون رئیس جمهور به عدم حضور زنان در سالن والیبال

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جلسه هیات دولت نسبت به عدم حضور زنان در سالن مسابقات والیبال در دولت تدبیر و امید اعتراض کرد.

به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود از اعتراضش به عدم حضور زنان در سالن مسابقات والیبال در جلسه هیات دولت خبر داد.

در این یادداشت که شب گذشته منتشر شده آمده است: امروز در هیئت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، به ویژه آن که تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می‌رسد با اتخاذ تدبیر و ساز و کار لازم در این خصوص می‌توان به جوانه زدن بذر امید دل بست.

جریمه ایران در دادگاه لاهه به دلیل تصمیم وزیر نفت احمدی نژاد

یک منبع آگاه اعلام کرد: دادگاه بین المللی داوری لاهه به علت قطع سوآپ نفت، شرکت نیکو ایران را ملزم به پرداخت خسارت کرد.
 
وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره چگونگی روند این تصمیم، گفت: در آن زمان وزیر نفت وقت به بهانه با صرفه نبودن سوآپ، آن را قطع و اظهار کرده بود که سوآپ، کشور را به واردکننده نفت تبدیل کرده است؛ اما بعد از قطع سوآپ و نقض قرارداد با شرکت های سواپ کننده که به دستور میرکاظمی وزیر نفت وقت صورت گرفته بود، شرکت های سوآپ کننده به دلیل نقض قرارداد از دادگاه درخواست غرامت کردند.
 
این مقام آگاه اضافه کرد: با وجودی که چند شرکت وظیفه سوآپ را برعهده داشتند اما یکی از آنها بنام کاسپین اویل درخواست 97 میلیون دلار خسارت کرده بود و با وجودی که حدود 2 تا 3 سال دادگاه در حال رسیدگی به این شکایت بود اما شرکت نیکو و وزارت نفت با گرفتن وکلای زبردست و درگیری مدیران و کارشناسان، تلاش کردند که طرف شاکی را راضی کرده تا خسارت پرداختی را به کمترین میزان کاهش دهند.
 
وی گفت: به هر حال رای دادگاه داوری لاهه روز (شنبه) گذشته صادر شد که براساس آن شرکت نیکو ملزم به پرداخت 5.5 میلیون دلار خسارت شد که البته این رقم جدا از 3 تا 4 میلیون دلار هزینه های جانبی شامل هزینه های وکلای دو طرف، دادگاه و دادرسی و اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) است.
 
وی افزود: هرچند بخاطر تلاش های شرکت نیکو شرکت ویتول و تعدادی از شرکت ها از شکایت خود صرفنظر کردند اما سوءمدیریت و تصمیم مدیریتی غلط و نادرست وزیر نفت وقت 8 تا 8.5 میلیون دلار خسارت به کشور وارد کرده است.
 
وی گفت: با تلاش هایی که شرکت های نیکو کرده سواپر کننده های دیگر از شکایت خود صرف نظر کردند.
 
گفتنی است، وزیر نفت وقت درباره دلایل قطع سواپ گفته بود: سود حاصل از سوآپ نفت حدود 20 سنت در هر بشکه بوده، در حالی که حدود 6 تا 7 دلار به ازای هر بشکه برای کشور هزینه داشته است.
 
وی با توجه به همین نکته بود که قراردادی که به ازای هر بشکه سوآپ نفت 1.1 دلار از کشورهای حوزه خزر دریافت می کردیم را قطع کرده و به جای آن پیشنهاد 5.5 تا 6 دلار را مطرح کرد که این ارقام باعث فسخ قرارداد سوآپ نفت شد.
 
گفتنی است، با وجودی که منافع اقتصادی سوآپ نفت خام کاملاً اثبات شده و خدشه ناپذیر است و در هر سه سند بالادستی کشور یعنی سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران و برنامه پنجم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته و بر اجرای آن تأکید شده، اما وزیرنفت دولت دهم در دوره تصدی خود در وزارت نفت با اقدامی نسنجیده و مبتنی بر اطلاعات و اخبار نادرست به طور ناگهانی جریان سوآپ نفت را از طریق دریای خزر قطع کرد.
 

هرچند در همان زمان هشدارهای زیادی از طریق مدیران و کارشناسان حقوقی و فنی، ناظر بر عوارض منفی چنین اقدامی به او و دیگر مسئولان کشور داده شد و پیش بینی طرح دعاوی حقوقی در مجامع حقوقی بین المللی از سوی طرف های قرارداد خارجی «قراردادهای سوآپ» صورت گرفته، اما وزیر نفت دولت دهم بدون توجه بر نظرات کارشناسی بر نظر خود پافشاری کرد.

  ادامه مطلب ...

خاتمی صیغه عقد مهناز افشار را خواند

ایرنا به نقل از فرارو نوشت:

سید محمد خاتمیˈ رییس جمهوری اسبق ایران، صیغه عقدˈ مهناز افشارزادهˈ بازیگر سینما با فرزند یک سیاستمدار دولت ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری سابق ایران را خواند.

صیغه عقد این بازیگر و همسرش ظهر امروز - چهارشنبه- توسط ˈسید محمد خاتمی جاری شد.

نکته جالب اینکه ˈمحمد امین رامینˈ همسر مهناز افشار، پسر ˈمحمدعلی رامینˈ معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد است.

دیدگاه متفاوت وزیر ارشاد درباره ماهواره و پارازیت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت باز شدن فضا، به دورانی اشاره کرد که با دستگاه ویدیو و فکس هم مشکل داشتیم.

او همچنین با اشاره به ماهواره گفت: به جای اینکه فکر کنیم چگونه بهترین استفاده را از این امکانات ببریم فکر می‌کنیم چطور رویش پارازیت بیندازیم.

به گزارش ایسنا، علی جنتی در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن ایران که روز یکشنبه 18 خردادماه برگزار شد‌، پس از شنیدن سخنان اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران، با اشاره به لزوم باز شدن فضا در حوزه فرهنگ‌ و سایر حوزه‌ها گفت: در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هنوز نمی‌دانیم که وایبر و واتس آپ را باید فیلتر کنیم یا نه؟ زمانی با ویدیو هم مشکل داشتیم که حل شد. حتی زمانی سر فکس هم حرف داشتیم.

او در ادامه اظهار کرد: وقتی استاندار خراسان بودم آقای غرضی وزیر ارتباطات بودند. در آن زمان یک‌سری دستگاه فکس فرستاده بودند برای وزیران و استاندارها و نامه محرمانه هم همراهش بود که این فکس فقط در اتاق شما باشد و کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. ظاهرا ما باید اول با هر پدیده نو مقابله کنیم و آب که از سر گذشت‌، آن را بپذیریم. همیشه می‌خواهیم 20 سال با دنیا فاصله داشته باشیم؛ لااقل همراه دنیا حرکت کنیم.

جنتی همچنین گفت: ما الآن چقدر از شبکه‌های ماهواره‌یی استفاده می‌کنیم؟ شیعیان در نقاط مختلف دنیا هر کدام یک ماهواره اجاره کرده‌اند و همه حرف‌هایشان را می‌زنند. زمانی ما نمی‌توانستیم حتی یک کتاب را به عربستان بفرستیم. الآن می‌توانیم از طریق ماهواره و اینترنت حرف‌هایمان را منتقل کنیم. اما به جای استفاده از امکانات آنها را محدود می‌کنیم تا دیگران هم از آنها استفاده نکنند.

او افزود: در حال حاضر آمریکایی‌ها مشغول نصب 14 ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از 1000 کیلومتر هستند. بعد از آن شما راحت می‌توانید با موبایل‌هایتان شبکه‌های ماهواره‌یی را در کوچه و خیابان ببینید. ما به جای اینکه فکر کنیم چگونه بهترین استفاده را از این امکانات ببریم فکر می‌کنیم چطور رویش پارازیت بیندازیم که دیگران هم نتوانند از آنها استفاده کنند. باید این ذهنیت اصلاح شود وگرنه با این فکر‌ها فرهنگ رشد نمی‌کند.

ثبت 15 طلاق درهر ساعت در 2 ماه اخیر

به گفته این مقام مسوول در ثبت احوال، بیشترین واقعه طلاق در تهران با چهار هزار و 250 مورد، خراسان رضوی دو هزار و 22 مورد و خوزستان با یکهزار و 301 مورد بوده است.
مدیرکل دفتر جمعیت، آمار و اطلاعات مهاجرتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طی دو ماه اخیر در هر ساعت 15 واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده و استان تهران بیشترین میزان طلاق را داشته است.
 
«علی اکبر محزون» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در مجموع طی این مدت، 21 هزار و 584 طلاق در سراسر کشور به ثبت رسیده است.
 
وی با بیان اینکه گروه سنی 25 تا 29 سال بیشترین طلاق زوجین را تشکیل می دهد، ادامه داد: از این تعداد، 19 هزار و 629 واقعه طلاق در شهرها و یکهزار و 955 واقعه طلاق نیز در روستاها رخ داده است.
 
محزون افزود: به عبارتی دیگر بطور متوسط، ماهانه 10 هزار و 892 واقعه طلاق و یا در هر شبانه روز 348 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
 
وی گفت: 14.2 درصد طلاق ها مربوط به سال اول زندگی و حدود 50 درصد طلاق ها نیز مربوط به پنج سال اول زندگی است.
 
به گفته این مقام مسوول در ثبت احوال، بیشترین واقعه طلاق در تهران با چهار هزار و 250 مورد، خراسان رضوی دو هزار و 22 مورد و خوزستان با یکهزار و 301 مورد بوده است.

آیت الله جنتی به عیادت مهدوی کنی رفت (عکس)

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در بیمارستان بهمن تهران از محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کرد. مهدوی کنی به دلیل عارضه قلبی در کماست.




آیت الله جنتی به عیادت مهدوی کنی رفت (عکس)


آیت الله جنتی به عیادت مهدوی کنی رفت (عکس)

آیت الله جنتی به عیادت مهدوی کنی رفت (عکس)

آیت الله جنتی به عیادت مهدوی کنی رفت (عکس)

عکس / وقتى آندرانیک تیموریان «قرآن» را مى بوسد و راهى برزیل مى شود

این حرکت تیموریان اوج احترام به عقاید مردم مسلمان ایران است.

آندرانیک تیموریان

عکسی از باران کوثری در سن 15 سالگی

باران کوثری بازیگر سینمای ایران و دختر رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری عکسی از 15 سالگی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

بازیگر سینمای ایران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام یک عکس جدید منتشر کرد.

باران کوثری که متولد 1364 در تهران است، در اینستاگرام عکسی منتشر کرده و در شرح آن نوشته «پانزده سالگی».

کوثری فرزند رخشان بنی‌اعتماد کارگردان و فیلمنامه‌نویس و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما و کارشناس فوتبال است. او اولین بار سال 1370 در فیلم «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش فرهنگ بازی کرد.

باران کوثری سال 1385 برای دو فیلم «خون‌بازی» و «روز سوم» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. او سال گذشته فیلم «عصبانی نیستم» را در جشنواره فیلم فجر داشت. «اسب حیوان نجیبی است»، «بغض»، «قصه‌ها» و «آزمایشگاه» از دیگر فیلم‌های او در چند سال اخیر است./ خبرآنلاین

باران کوثری

ترافیک سنگین در جاده چالوس

  رییس اداره راه و شهرسازی چالوس گفت: در حال حاضر ترافیک در محور چالوس - کرج بویژه بعد از تونل کندوان سنگین است.

ˈ رضا کاوه ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ترافیک محور چالوس - کرج به سمت چالوس سنگین است ولی مشکل ترافیکی یا ریزش وجود ندارد.

وی با اشاره به بارش باران در ارتفاعات و همچنین وجود مه از رانندگان خواست علاوه توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی با صبر و حوصله در این مسیر پرترافیک حرکت کنند.

کاوه گفت : با توجه به این که از ساعت شش صبح امروز تردد وسایل نقلیه از محور دزدبن (جاده کرج - چالوس ) به سمت کرج ممنوع و به صورت یکطرفه شد، خودروها از میدان امیرکبیر کرج به سمت چالوس در حرکت هستند ولی همچنان بار ترافیکی در این مسیر سنگین است.

وی افزود : با ادامه داشتن ترافیک سنگین احتمال افزایش وضعیت یکطرفه تا ساعت 19 است وجود دارد.

هواشناسی نوشهر نیز هوای امروز را رگباری همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش این اداره ، دمای هوای نوشهر نیز چهار تا هشت درجه کاهش خواهد یافت.