اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

ایران، دومین کشور غمگین جهان!

مردم ایران حتی برای یک بازی خوب تیم ملی فوتبال که منجر به باخت هم شده است در کشور به شادی‌های دسته جمعی می‌پردازند که این رفتار نشانه کم بودن فرصت ابراز شادی دسته جمعی در کشور است. یکی از فواید ابراز شادی های دسته جمعی، انتقال احساسات شادی آور به دیگران است.

در سال 2013 موسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین 138 کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان ناشادترین کشورهای جهان معرفی شدند.

در این نظرسنجی از افراد پرسیده بودند آیا در روز قبل از نظرسنجی، آنها احساس عصبانیت، فشار روحی، غم، درد جسمی و نگرانی داشته‌اند یا خیر. پس از جمع بندی پاسخ‌های مثبت به این پرسش‌ها، نتیجه گیری شد که مردم کدام کشورها بیشتر از بقیه ناشاد هستند.

گالوپ در خبری که از این نظرسنجی منتشر کرده، به ایرانیان حق داده تا احساس شادی نکنند و از بیکاری، نرخ بالای تورم و تحریم‌های جهانی به عنوان دلایلی نام برده که از نظر این موسسه می‌تواند در احساس نکردن شادی مردم ایران موثر بوده باشند. نکته قابل توجه درمورد این گزارش این است که آیا واقعا ایران پس از کشور عراق جزء ناشادترین کشورها است یا خیر، نکته‌ای که در این گزارش به نظر کارشناسان کشورمان می‌رسد این است که تحقیقات این گزارش علمی و مبتنی بر واقعیت نیست.

  ادامه مطلب ...

نظر مکارم‌ شیرازی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها: ضرورت ندارد؛ از تلویزیون ببینند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی مرجع تقلید شیعه در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«پرسش:

نظر معظم له در مورد حکم شرعی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاچی چیست؟

پاسخ:

جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.»

دستگیری زن جوان حین اجرای موسیقی زنده در کرج


پلیس پس از بررسی در خصوص صحت و سقم موضوع متوجه می شود خانمی در محل تالار اقدام به خوانندگی و اجرای موسیقی می کند.
خواننده زنی که در حال اجرای موسیقی زنده بود در شهرستان کرج توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبری مبنی بر اجرای برنامه موسیقی زنده توسط یک زن در یکی از رستوران تالار کرج به پلیس گزارش داده می شود.
 
پلیس پس از بررسی در خصوص صحت و سقم موضوع متوجه می شود خانمی در محل تالار اقدام به خوانندگی و اجرای موسیقی می کند.
 
به دنبال این موضوع با هماهنگی مقام قضایی ماموران انتظامی استان البرز به شهرستان کرج اعزام و وی را در حین اجرای موسیقی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل می دهند.
 
سرهنگ حسین زنگی جانشین فرماندهی  استان البرز درباره این خبر گفت: در حین دستگیری این خواننده خانم یک مرد نیز با او همراهی داشته است.

راز دلواپسی ناگهانی قالیباف در چیست؟

قالیباف که تکنوکراتی میانه‌رو است، در میان اعتدالیون راه به جایی ندارد و برای حفظ ظاهر هم که شده مرزبندی با اصلاح‌طلبان دارد، لازم است برای حفظ و ماندگاری‌اش در جریان اصولگرایی همراه همین «موج‌های دلواپسانه» حرکت کند؛ حتی اگر به آن چندان اعتقاد نداشته باشد.
قالیباف این روز‌ها، بر اصولگرایی‌اش چاشنی دلواپسی هم افزوده؛ او به ناگاه دلواپس حجاب و معاشرت مردم نیز شده است؛ برای همین بعد از ۹ سال که از حضورش در شهرداری می‌گذرد به یک‌باره دستور تفکیک جنسیتی صادر کرده و برای توجیه تصمیمش در نمازجمعه تهران می‌گوید: «ما غیرت دینی داریم. حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان، معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.»

به گزارش پویش، البته روشن است وضعیت پوشش و تعاملات اجتماعی زنان و بانوان کارمند شهرداری تهران و در نگاهی کلان‌تر در جامعه، تفاوت عجیب و غریبی با چند سال قبل و دوره محمود احمدی‌نژاد نکرده اما چرا محمدباقر قالیباف بعد از ۹ سال سعی دارد مظاهر دینی و اصولگرایانه خود را عیان‌تر کند؟ قالیبافی که به نظر نمی‌رسد سقف سابقه حرفه‌ای‌اش بیش از شهرداری تهران ارتقاء یابد چه نیازی دارد که بعد از این همه سال ناگهان به تقویت مناسک اصولگرایانه‌اش بپردازد؟ و سوال اساسی‌تر این است که آیا این همه رنگ و بوی اصولگرایی محمدباقر قالیباف «اصیل» است یا...؟

محمدباقر قالیباف یک خاستگاه اصولگرایی دارد و یک جذابیت اجتماعی. همین جذابیت بود که او را واداشت در انتخابات ۸۴ به خاستگاه اصولگرایی بی‌توجهی و پشت کند و طوری تبلیغ کند که صدای اصولگرایان را در بیاورد؛ بی‌توجهی‌ای که بین او و اصولگرایان فاصله انداخت و برچسب «فرصت‌طلبی» را برایش به ارمغان آورد. بی‌توجهی‌ای که هنوز میان او و اصولگرایان اصیل فاصله انداخته. درگیری بین هوادارانش و هواداران یکی دیگر از اصولگرایان در سالگرد ۱۳ آبان ۹۲ همین را نشان می‌دهد که بسیاری از اصولگرا‌ها او را چندان اصولگرا نمی‌دانند!

قالیباف بعد از انتخابات ۸۴ از آنجا که هنوز رویای ریاست جمهوری در سر داشت، سعی کرد با حمله‌های رسانه‌ای و سیاسی به محمود احمدی‌نژاد که روزی محبوب همه اصولگرایان بود، رابطه بینابینی بین گرایشات اصولگرایانه و جذابیت اجتماعی‌اش برقرار کند. او با همین سیاست وارد انتخابات ۹۲ شد و خوب پیش می‌رفت تا آنجا که «آقا سعید» وارد کارزار شد و خواب خوش «آقا باقر» را بر هم زد. بعد از حضور جلیلی، موج «من سرهنگ نیستم» و «حمله گازانبری» حسن روحانی کار قالیباف را پیش از روز رای‌گیری تمام کرد.

انتخابات ۹۲ برای قالیباف از چند جهت شکست در پی داشت؛ اول اینکه متهم به پیمان‌شکنی در ائتلاف ۱+۲ شد، دوم ماندن او در کنار سایر کاندیداهای اصول‌گرا باعث شکست سیاسی این جریان شد و سوم «آقای شهردار» فهمید تهرانی‌ها به «محمدباقر قالیباف متولد طرقبه» و «تیم مشهدی»‌اش روی خوشی ندارند و محبوبیت و مشروعیتش در تهران بسیار پایین است.

با گذشت یک سال از شکست سنگین سال ۱۳۹۲ و ۹ سال از شکست تلخ و پر حرف و حدیث سال ۱۳۸۴، به نظر می‌رسد که «محمدباقر قالیباف» که نمی‌خواهد جا پای «محسن رضایی» به عنوان «پای ثابت انتخابات‌ها» بگذارد و بار دیگر بخت از پیش‌ معلومش را بر سر صندوق رای ریاست جمهوری بگذارد، تصمیم گرفته حداقل «وجهه سیاسی»‌اش را در میان اصولگرایان تقویت کند.

قالیباف که تکنوکراتی میانه‌رو است، در میان اعتدالیون راه به جایی ندارد و برای حفظ ظاهر هم که شده مرزبندی با اصلاح‌طلبان دارد، لازم است برای حفظ و ماندگاری‌اش در جریان اصولگرایی همراه همین «موج‌های دلواپسانه» حرکت کند؛ حتی اگر به آن چندان اعتقاد نداشته باشد.

چرا یوتیوپ رفع فیلتر شده بود؟

فناوری اطلاعات > اینترنت - مهر نوشت:

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از تذکر به شرکت ارتباطات زیر ساخت به دلیل بروز مشکلات فنی که منجر به رفع فیلتر برخی سایت های اینترنتی همچون یوتیوب شده است، خبر داد.

عبدالصمد خرم آبادی در خصوص رفع فیلتر سایت یوتیوب و دسترسی برخی کاربران اینترنت در ایران به این سایت گفت: یوتیوب رفع فیلتر نشده است و کارگروه فیلترینگ نیز برنامه ای برای رفع فیلتر این سایت ندارد.

او با بیان اینکه به دلیل مشکلات فنی در چند روز گذشته برخی کاربران به این سایت دسترسی داشته اند، گفت: دو روز پیش نامه تذکری به شرکت ارتباطات زیر ساخت برای حل این مشکل فنی از سوی دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ داده شده است.

او گفت: این مشکل فنی منجر به دسترسی به برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی فیلتر شده، شده است.

خرم آبادی گفت: دستوری برای رفع فیلتر سایت یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی فیلتر از سوی کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ صادر نشده است.

در چند روز اخیر برخی کاربران ایرانی به سایت فیلتر شده یوتیوب دسترسی داشته اند.

یوتیوب سومین سایت پرطرفدار دنیا در حوزه بارگزاری و تماشای ویدئو است که یکی از شاخه های اصلی سرویس دهنده گوگل محسوب می شود.

کاربرد جدید وایبر در ایران

 وایبر حالا در ایران کاربرد تازه‌ای پیدا کرده و روابط عمومی‌های فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی می‌کوشند تا از امکان این اپلیکیشن ارتباطی برای تبلیغ محصولات فرهنگی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پای وایبر به تبلیغات فیلم‌های سینمایی از بهار سال 1393 باز شد، زمانی که اکران فیلم‌ «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی آغاز شد.

نرم افزار وایبر به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از شماره تماس دوستان خود در دفترچه تلفن همراه گروه‌های گفت و گو راه بیندازد. این امکان باعث شده تا روابط عمومی‌های فیلم‌های سینمایی روی پرده، گروه‌های اطلاعی رسانی را برای فیلم‌های خود راه بیندازند.

پیش از این نیز با ورود شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توییتر و ... روابط عمومی‌ها و سازندگان فیلم‌های سینمایی،صفحه فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی می‌کردند و اخبار مربوط به فیلم‌ها را از طریق این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذاشتند.

بیتا موسوی مسئول روابط عمومی و امور رسانه‌ای فیلم «دربست آزادی»، پس از تجربه راه اندازی گروه این فیلم در وایبر، برای فیلم‌های دیگری چون«برف» ساخته مهدی رحمانی، «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران و «فرشته‌ها با هم می آیند» نخستین تجربه کارگردانی حامد محمدی گروه‌هایی را در وایبر راه اندازی کرد.

در این گروه‌ها که با حضور عوامل فیلم، خبرنگاران و هنرمندان و منتقدان شکل گرفته‌اند، هم اخبار مربوط به این فیلم‌ها منعکس می‌شود و هم تحلیل‌ها و نظرهای اهالی رسانه و منتقدان به اشتراک گذاشته می‌شود.

در بین برنامه‌های تلویزیونی، برنامه «ماه عسل» که تهیه کننده و مجری آن احسان علیخانی است، از این فضا بهره گرفته تا نقدهای منتقدان بر روی این برنامه و نظرات کارشناسی اهالی رسانه را جمع‌آوری کند.

راه اندازی گروه در وایبر اما محدود به تبلیغ فیلم‌ها نشده و طرح های سینمایی هم از این امکان برای معرفی خود بهره گرفته‌اند. طرح سینمایی «هنر و تجربه» که برای اکران فیلم‌های هنری و تجربی در دستور کار سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، یکی از طرح‌هایی است که گروهی را در وایبر برای اطلاع رسانی در مورد این طرح راه اندازی کرده است. امیر حسین علم الهدی مسئول اجرای این طرح سینمایی است.

حالا به نظر می‌رسد گروه‌های وایبری که پیش از این برای ارتباط جمع‌های دوستانه و خانوادگی کاربرد داشت، در آینده کاربری بیشتر در زمینه معرفی محصولات فرهنگی و هنری مختلف پیدا کنند.

تعجب تایم از خبر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی

اگر چنین گزارشی در دوران احمدی نژاد از خبرگزاری رسمی و وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران منتشر می شد، جای تعجب نداشت، اما انتشار چنین گزارشی از خبرگزاری رسمی ایران در دوره دولت میانه روی روحانی مایه تعجب است.
وب سایت مجله تایم آمریکا از انتشار یک گزارش در ایران که گروه تروریستی داعش را دست ساخته آمریکا توصیف کرده است، ابراز تعجب کرد.

به گزارش عصر ایران تایم در گزارشی با اشاره به صفحه یک روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز که به ماجرای گروه تروریستی داعش پرداخته است، می نویسد: مبنای این گزارش روزنامه انگلیسی زبان چاپ تهران خبری مجعول است که منشا آن خبرگزاری ایرنا است.

تایم می نویسد: ایرنا اخیرا یک گزارش مفصل درباره اظهارات " ادوارد اسنودن" مقاطعه کار امنیتی فراری آمریکا به روسیه منتشر کرد و به نقل از او نوشت: ایجاد گروه داعش یک طرح مشترک آمریکایی و انگلیسی برای تامین امنیت اسراییل است.

ایرنا در این گزارش به نقل از اسنودن می نویسد: ساخته و پرداخته کردن گروه داعش یک عملیات مشترک اطلاعاتی به نام " نیش زنبور" و کار مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا برای ایجاد یک تهدید جدید در خاورمیانه و به حاشیه راندن تهدید اسراییل و از این طریق تامین امنیت رژیم اسراییل است.

تایم می نویسد: این مصاحبه در حالی به نقل از اسنودن منتشر شده است، که این مقاطعه کار فراری سازمان امنیت ملی آمریکا(NSA) هیچ مصاحبه ای در این باره نداشته است.

تایم در ادامه می نویسد: اگر چنین گزارشی در دوران احمدی نژاد از خبرگزاری رسمی و وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران منتشر می شد، جای تعجب نداشت، اما انتشار چنین گزارشی از خبرگزاری رسمی ایران در دوره دولت میانه روی روحانی مایه تعجب است.

تایم در ادامه به مصاحبه خود با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان اشاره می کند و می نویسد حتی شریعتمداری از انتشار یک مصاحبه جعلی منسوب به اسنودن در خبرگزاری ایرنا بهت زده است و در این باره می گوید : " من از ابتدا می دانستم آن مصاحبه نقل شده از اسنودن عجیب و غریب بود چون تاریخ تمام اتفاقاتی که در عراق شاهدش هستیم به بعد از فرار اسنودن از آمریکا مرتبط است و اسنودن بیش از یک سال است که به اسناد جدید اطلاعاتی آمریکا دسترسی ندارد."
 

از «وی چت» تا «وایبر و واتساپ» ؛ کجای کار می لنگد؟!

بی تعارف و صریح باید اذعان کرد که سرمایه اجتماعی "اعتماد" در کشور ما به شدت آسیب دیده است و عدم استقبال از فضاهای داخلی اشتراک گذاری اطلاعات،‌ تنها یک مصداق است.
عصرایران ؛‌ جعفر محمدی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است:‌ "حدود 5 میلیون نفر از مردم در کشور از شبکه های ارتباطی چون وایبر و واتس آپ استفاده می کنند ،‌بنابراین در مورد فیلتر یا رفع فیلتر این قبیل شبکه ها که مورد اقبال میلیونی مردم قرار گرفته اند، باید با احتیاط برخورد کرد و تصمیمات پخته تر و دقیق تری با حضور همه اعضای اصلی این کمیته گرفت." (خبرگزاری مجلس شورای اسلامی93/4/28)

آذر 1392 ،‌ اپلیکیشن موبایلی "وی چت"‌فیلتر شد. در آن زمان،‌ تقریباً همه ایرانیانی که از اپلیکیشن های موبایلی برای ارتباطات همراه استفاده می کردند، عضو "وی چت" بودند و بقیه اپلیکیشین ها ،‌ چندان مورد اقبال نبودند.

بعدها وزیر ارتباطات فاش کرد که در 48 ساعت اول فیلتر شدن "وی چت"‌ ، ‌2 میلیون نفر بر روی گوشی های خود فیلتر شکن نصب کردند و قطعاً بعد از این 48 ساعت اولیه هم ،‌ افراد دیگری به سمت فیلتر شکن رفتند تا بتوانند همچنان از وی چت استفاده کنند.

طبیعتاً‌ برنده این فیلترینگ ،‌نه نظام بود (که هزینه معنوی داد)‌ و نه مردم (که دچار مشکل شدند) ،‌بلکه فروشندگان فیلتر شکن ، برندگان بزرگ ماجرا بودند که در 2 روز ، ‌2 میلیون مشتری به سمت شان روانه شدند.

از «وی چت» تا «وایبر و واتساپ»از «وی چت» تا «وایبر و واتساپ»از «وی چت» تا «وایبر و واتساپ»
موضوع بحث حاضر واکاوی "آنچه بر وی چت گذشت" نیست. بلکه نگاهی به ماجراهای بعد از آن و سپس نیم نگاهی به آینده، دغدغه این نوشتار است.

واقعیت این است که بعد از برخورد سلبی با وی چت ،‌نه تنها این اپلیکیشن بر نیفتاد ،‌بلکه میلیون ها نفر که تا آن لحظه نیازی به نصب فیلترشکن بر روی گوشی های خود نداشتند، گوشی های شان را به انواع فیلترشکن مجهز کردند و بدین ترتیب علاوه بر وی چت، امکان دسترسی آسان به سایر سایت های فیلتر شده نیز برایشان فراهم شد.

از آن مهم تر این که بعد از فیلترینگ وی چت ، مردم از صرافت استفاده از تکنولوژی جدید اپلیکیشن های ارتباطی نیفتادند و به سادگی سراغ جایگرین های وی چت رفتند. بدین ترتیب،‌ فیلترینگ ایران، مفت و مجانی به رقبای وی چت کمک کرد تا آنان هم در کنار فیلترشکن فروشان، برندگان دیگر این قصه باشند.

نکته اینجاست که نه تنها از تعداد استفاده کنندگان از نرم اپلیکیشن های موبایلی کاسته نشد،‌ بلکه بر تعدادشان افزوده شد چه آن که پاییز گذشته ،‌مهم ترین اپلیکیشن موبایلی یعنی وی چت ،‌4 میلیون کاربر داشت و امروز دو جانشین اصلی آن ،‌ یعنی وایبر و واتساپ ،‌ 5 میلیون کاربر دارند (در هر دو مقطع زمانی ، کاربران سایر اپلیکیشن ها، نادیده گرفته و فقط به اپلیکشین های اصلی -اولیه و جایگزین- اشاره شده است تا مقایسه،‌ صحیح تر باشد).

رواج روز افزون استفاده از اپلیکیشن های موبایلی خارجی ، نشانه ای از شکست سیاست گذاری های فضای مجازی در کشور است.
مختصر و مفید این که در این کشور ، نهادهای مختلفی بودجه های هنگفتی را می بلعند تا فضای امروز و آینده اینترنت را بکاوند و بر اساس نیازها موجود و آتی ، برنامه ریزی کنند ولی همیشه عقب می مانند و فقط زمانی می فهمند که کاربر امروزی موبایل ،‌ نیازمند اپلیکیشن های ارتباطی است که خارجی ها آمده اند و همه بازار ایران را گرفته اند.
در چنین شرایطی هم، تنها کارشان این می شود که وارد دور باطل فیلترینگ شوند و کاربران ایرانی این اپلیکشین ها را از این شرکت خارجی به سمت شرکت خارجی دیگر هل دهند و خودشان هم دنبال کاربران راه بیفتند!

این "دیر فهمی" ، فقط در حوزه اپلیکشین ها خلاصه نمی شود و در همه عرصه ها جاری و ساری است. به عنوان مثال ،‌چند ماه پیش ، بزرگ ترین تهدید اینترنتی تاریخ شکل گرفت و میلیون ها سایت ایرانی از جمله نهادهای دولتی و بانک ها و ... را آلوده کرد. این واقعه به حدی گسترده ،‌عمیق و خطرناک بود که از آن به عنوان "‌حمله قلبی" یاد شد ولی هیچ کدام از مراکز رصد تهدیدات اینترنتی ،‌متوجه این آسیب جدی نشدند و فقط یک شرکت بخش خصوصی آن را فهمید و در کشور اعلام وضعیت خطر کرد و راهکارهای عبور از این خطر امنیتی را در سایتش نوشت!

نکته بعدی درباره اپلیکیشن های موبایلی این است که حتی اگر امروز اپلیکیشن های ایرانی خوبی هم به بازار عرضه شوند،‌ بسیاری از کاربران ایرانی - که اکثراً جوان هستند - رغبتی به استفاده از آن نخواهند داشت. علت را نه در مسائل فنی که باید در موضوع مهم تری به نام "اعتماد"‌ جست و جو کرد.
نظیر این وضعیت را می توان در میزان استقبال ایرانی ها از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی سراغ گرفت.

بی تعارف و صریح باید اذعان کرد که سرمایه اجتماعی "اعتماد" در کشور ما به شدت آسیب دیده است و عدم استقبال از فضاهای داخلی اشتراک گذاری اطلاعات،‌ تنها یک مصداق است.

به راستی چرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ، رهبر معظم انقلاب شخصاً‌ وارد عرصه شدند و با آن تعابیر تاریخی، به مردم اطمینان دادند که از آراء شان حراست خواهد شد؟ آیا جز این است که ایشان خواستند اعتماد آسیب دیده مردم را بازسازی کنند؟‌ و آیا جز این است که اگر آن اعتماد سازی صورت نمی گرفت، میزان مشارکت در انتخابات 92 بسیار پایین تر بود؟

آنچه در سطور بالا گذشت، اهمیت تعامل عاقلانه با پدیده های تسهیل کننده ارتباطات اجتماعی را گوشزد می کند تا همان طور که وزیر ارشاد نیز گفته است " در مورد فیلتر یا رفع فیلتر این قبیل شبکه ها که مورد اقبال میلیونی مردم قرار گرفته با احتیاط برخورد شود" چه آن که بی توجهی به خواست میلیونی مردم، فقط هزینه دارد.

کاهش ایدز در جهان، افزایش در ایران

وزیر بهداشت: آمار ایدز نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته اما باید گفت مخفی‌کاری در این خصوص در میان نبوده و باید راهکارهایی پیدا شود که این بیماری بیش از این گسترش نیابد.
 گزارش سازمان ملل نشان می دهد که تعداد مرگ و میر های ناشی از بیماری ایدز در جهان در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال قبل از آن حدود 12 درصد کاهش یافته و به یک و نیم میلیون نفر رسیده است. این در حالیست که در ایران این روند افزایشی است.
 
به گزارش شفاآنلاین ،همچنین تعداد افراد جدید مبتلا شده به این بیماری نیز از 2.2 میلیون نفر در سال 2012 به 2.1 میلیون نفر در سال 2013 کاهش یافته است.
 
این گزارش می افزاید که در سال 2013، فقط حدود 13 میلیون نفر از مبتلایان به ایدز که معادل 37 درصد آنهاست، به خدمات درمانی دست رسی داشته اند.
 
در همین حال، بیشترین تعداد مبتلایان جدید به ایدز در سال 2013 در آفریقای سیاه بوده اند که تعداد آنها به یک و نیم میلیون نفر می رسد که از این تعداد 210 هزار نفر کودک هستند.
 
حدود 70 درصد از مبتلایان به ایدز در جهان در همین منطقه زندگی می کنند که 58 درصد از آنها نیز زن هستند. اما در مجموع، میزان ابتلا به ایدز در هشت سال گذشته در جهان، 33 درصد کاهش یافته است.
 
جهان کاهش ، ایران افزایش
 
آمار‌های دولتی نشان می‌دهد به‌طور میانگین از سال 1388 تا به امروز هر سه‌ماه یک‌بار 500 نفر به جمع مبتلایان به این بیماری اضافه می‌شوند. آماری که از سوی وزارت بهداشت در رابطه با آخرین وضعیت بیماری ایدز اعلام شده، نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ایدز از 20‌هزار و 975 نفر در سال 1388به 26‌هزار و 125نفر تا ابتدای فروردین1392 و 27‌هزارنفر در سه‌ماهه سوم سال 1393 رسیده است.
 
در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلای آنان در سال 1391 گزارش شده است، اعتیاد تزریقی 52‌درصد، برقراری روابط جنسی 33‌درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک 3.4 درصد را تشکیل داده است. در 11.6 درصد از موارد شناسایی‌شده در این سال راه انتقال نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است ضمنا 74.4درصد موارد شناسایی‌شده در این سال را مردان و 25.6درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
 

اعلام این آمار و رشد 33‌درصدی انتقال ایدز از طریق روابط کنترل‌نشده جنسی  نگرانی‌ها برای پیشروی انتقال ایدز از طریق روابط جنسی را افزایش می‌دهد.

  ادامه مطلب ...

بازداشت «حبیب» توسط لباس شخصی ها

سایت‌ها و رسانه‌های مختلف با انتشار خبری مبنی بر بازداشت یک خواننده قدیمی در داخل کشور، سر و صداهای زیادی را در فضای مجازی باعث شده‌اند.
 
به گزارش «موسیقی ما»، روز گذشته چند سایت خبری محلی مدعی شده‌اند که «حبیب محبیان» در شمال کشور و ماسوله در حین فیلم برداری ویدئویی جدید بازداشت شده و به همراه تمامی عوامل تصویر برداری تحویل مقامات انتظامی داده شده است.
 
یک سایت محلی شمالی زمان بازداشت حبیب محبیان را عصر سه شنبه 17 تیر ماه اعلام کرده و نوشته است: "عصر سه شنبه خواننده معروف ایرانی که سال‌ها در آمریکا فعالیت داشته در شهرک تاریخی ماسوله دستگیر شد." خبر بازداشت حبیب از سوی مقام‌های رسمی قضایی و نیروی انتظامی تائید نشده است، اما سایت «دیارمیرزا» نوشته است: این "خواننده معروف لس انجلسی ایرانی که چند سالی است که به ایران برگشته و به تازگی در صدد اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی است تا بتواند به صورت رسمی فعالیت‌های خود را در ایران پیگیری نماید عصر سه شنبه در حالی که مشغول ساخت کلیپ تصویری در شهرک تاریخی ماسوله استان گیلان بود توسط نیروهای انتظامی با تمامی عوامل ساخت ویدیو کلیپ، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد."
 
این در حالی ست که پیگیری‌ها از اطرافیان این خواننده به نتیجه رسید و «ح. چ» یکی از اعضای اکیپ ویدئو ساز این خواننده در گفتگو با «موسیقی ما»، ضمن تائید خبر بازداشت حبیب در ماسوله، عده‌ای لباس شخصی را به عنوان بازداشت کننده‌های این خواننده معرفی کرد و گفت:‌ «در زمانی که این اتفاق افتاده من و چند نفر دیگر برای تهیه وسایل برقی به خارج از محدوده فیلم برداری رفته بودیم ولی پس از مراجعه متوجه شدیم این اتفاق رخ داده.»
 
همزمان فرزند این خواننده روی صفحه شخصی‌اش ضمن تأیید خبر بازداشت حبیب در ایران نوشت: ‌«حبیب که برای تعطیلات به ماسوله مسافرت کرده بود و بدون مشغول بودن به هیچ‌گونه فعالیت فرهنگی توسط گروهی که مخفیانه او را ردیابی کرده بودند دستگیر و به بازداشتگاه انتقال داده شد.»
 
هنوز هیچ مقامی در ایران خبر دستگیری این خواننده را تائید یا تکذیب نکرده است.
 
این خواننده در بدو ورود‌ش به ایران در شهرستان رامسر اقامت داشته و در معدود گفتگوهایی که از وی منتشر شده، از تلاش‌هایش برای انتشار آلبوم و اخذ مجوز فعالیت رسمی در داخل کشور خبر داده است.
 
حبیب محبیان در سال جاری مجوز انتشار کتاب ترانه‌های خود با نام "مرد تنهای شب" از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بود و این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال توزیع و ارائه شد.


http://www.uplooder.net/img/image/55/7a7c64a1845363d93ee33e5bedc3e5a3/1512535_1511132752450598_6632337198136389738_n.jpg


تـنـهـایـی

از سرطـان خوفـنـاک‌تـر است..
وقـتـی کـسی بـه سرطـان مُـبتـلا مـی‌شـود،
مـی‌دانـد کـه احـتـمـالأ مـرگ در انـتـظـار اوسـت ...

ولـی تـنـهایـی
سرطـانـی‌ست کـه مـرگ نـدارد،
و هـمـیـشه بـا شـمـاست !

پل مازورسکی

شعبده لو رفته!

هنگامی که میکروفون سیما را نزد وزیر بردند علی جنتی بی درنگ گفت: «شما که نمی خواهید پخش کنید، چرا مصاحبه می گیرید؟!»
 عصر ایران؛ مهرداد خدیر- هر چند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنان صریحی را در همایش «دل آرامیم» بیان کرد که هر یک در جای خود قابل تامل و بررسی است اما اتفاق اصلی را باید در حاشیه همایش دانست؛ همان پاسخ کوتاه و بُرنده که به خبرنگار صدا و سیما داد.

هنگامی که میکروفون سیما را نزد وزیر بردند علی جنتی بی درنگ گفت: «شما که نمی خواهید پخش کنید، چرا مصاحبه می گیرید؟!»

 اگر دیگر وزیران و مدیران دولت روحانی نیز به جای انفعال چنین مواضعی اتخاذ کنند صدا و سیما ناگزیر از تجدید نظر در رفتار خود خواهد شد و به جای این که تریبون یک جبهه سیاسی باشد - که وزن اجتماعی و نه قدرت سیاسی خود را در انتخابات 24 خرداد 92 به نمایش گذاشت - به وظایف اصلی خود عمل خواهد کرد که در سه حوزه «اطلاع رسانی، سرگرمی و آموزش» تعریف شده است.

در عمر کمتر از یک سال دولت کنونی، هر جا وزیر ارشاد حضور می یابد چند نفر با ظاهر یا واقعیت خبرنگار ماموریت دارند تا چند پرسش خاص را با او در میان بگذارند با این هدف که از هر پاسخ محتمل او به منظظور غایی خود دست یابند.

کار یکی این است که بپرسد: به کتاب های صادق هدایت مجوز انتشار می دهید یا نه. تا اگر پاسخ دهد: بله، فریاد برآورند که دین و انقلاب و اسلام از دست رفت و نیروهای اصول گرا را تحریک کنند واکنش نشان دهند و اگر پاسخ دهد : نه، آن گاه سراغ روشنفکران بروند که چگونه به این دولت امید بسته اید؟! به بیان دیگراین میکروفون به دست ها، دغدغه یافتن پاسخ سوال خود را ندارند. بلکه به گمان خود پروژه ضایع کردن دولت و مشخصا وزیر ارشاد را دنبال می کنند و شیوه شان هم روشن است:

 اگر سکوت کند معترض شوند این است دولت پاسخ گو؟

اگر بگوید آری، بگویند این است دولت ارزشی؟ و اگر بگوید نه ، بگویند این است دولت تدبیر و امید؟

  ادامه مطلب ...