اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

افزایش ابر، شرجی و پایداری غبار محلی طی روزهای آینده خوزستان

علیرضا غلامپور در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: طی نقشه های پیش یابی هوا شناسی و جنوبی شدن جریانات، عبور سامانه ناپایدار ضعیف از روی استان طی روزهای آخر هفته و اوایل هفته آینده را نشان می دهد. بر همین اساس افزایش ابر در نواحی شمالی و ارتفاعات همچنین افزایش رطوبت، شرجی و مه رقیق ابتدا در مناطق جنوبی و سپس در مناطق مرکزی استان پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته اهواز و ایذه با 39 درجه و 13 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین مناطق استان بوده اند.
معاون هواشناسی خوزستان افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای اهواز امروز 39 درجه و صبح فردا به 21 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
وی بیان کرد: تغییرات فشار هوا باعث وزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار محلی در برخی نقاط استان از روز سه شنبه شده است.

فرود اضطراری بوئینگ در مهرآباد (+عکس)

هواپیمای بوئینگ 747 ماهان ایر به دلیل نقص فنی در موتور در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.

به گزارش میزان، صبح امروز هواپیمای بوئینگ 747 ماهان ایر با شماره پرواز 1095  که قرار بود از تهران به سمت بندرعباس برود دچارحادثه شد.
 
براساس اطلاعات دریافتی این هواپیما پس از برخواستن دچار نقص در موتور شماره 3 شده و خلبان مجبور به بازگشت به مهرآباد شده است.
 
گفتنی است در این حادثه به مسافران آسیبی نرسیده است.

باران کوثری تصادف کرد

در پی تصادف ماشین باران کوثری که منجر به بستری شدن این بازیگر در بیمارستان شده است، تهیه‌کننده «هفت ماهگی» توضیحاتی داد.


منصور لشگری قوچانی در گفت‌وگویی با ایسنا، تصادف ماشین حامل باران کوثری را در بامداد امروز تایید کرد و گفت: باران کوثری در سر صحنه فیلمبرداری فیلم «هفت ماهگی» با یک جرثقیل تصادف کردند که شکر خدا، سرنشینان این خودرو حالشان خوب است ولی باران کوثری باید تا 48 ساعت استراحت مطلق داشته باشند.


او ادامه داد: خدا رو شکر این بازیگر با این‌که از ناحیه سروصورت زخمی شده ولی عمیق نبوده و هوشیاری‌اش را حفظ کرده است و صحبت می‌کند. هم‌اکنون تعدادی از بازیگران فیلم به ملاقات‌اش به بیمارستان رفته‌اند.


این تهیه‌کننده در پایان به تقدیر از روحیه این بازیگر پرداخت و گفت: خدا رو شکر باران کوثری روحیه‌اش بسیار خوب است و صبح که تصادف کرده است دائما پیگیر ادامه‌ی فیلمبرداری فیلم است. من از او تا این حد که به شغل‌اش اهمیت می‌دهد، متشکرم.

انتقال آب کارون مغایر با منافع ملی است

یک استاد نمونه کشوری گفت: طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون به استانهای دیگر با منافع ملی مغایر است.

مهدی قمشی دوشنبه شب در نشست بررسی انتقال آب از سرشاخه های کارون و تاثیر آن بر کشاورزی خوزستان اظهار کرد: درباره مخالفت با انتقال آب بحث های زیادی شده است ولی ما می خواهیم این موضوع را از نظر علمی بررسی کنیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در سال های اخیر اظهار کرد: مشکل آب در یکی دو دهه اخیر شروع و در برخی نقاط دنیا وضعیت بحرانی شده است.

قمشی افزود: بر اساس شاخص بنیاد توسعه پایدار سازمان ملل، فقط می توان 20 درصد و حداکثر 40 درصد آب های قابل استحصال را در هر کشور مصرف کرد این در حالیست که ما 80 درصد آب های قابل استحصال کشور را مصرف می کنیم و این وضعیت فوق بحرانی است.

انتقال آب کارون مغایر با منافع ملی است

وی اضافه کرد: برخی ها مدعی می شوند که آب اضافه کارون به خلیج فارس می ریزد و هدر می رود اما شاخص های سازمان ملل نشان می دهد که این نظریه غلط است زیرا سوء استفاده از منابع طبیعی بیش از 40 درصد ما را به بحران می رساند و باید اجازه دهیم کارون در بستر طبیعی خود جریان داشته باشد این در حالیست که اکنون در کارون با بحران مواجهیم و نخیلات در پایین دست رودخانه روبه نابودی رفته اند.

قمشی با بیان اینکه سال ها است در کارون دچار مشکل هستیم، تاکید کرد: در واقع در تمام کشور دچار بحران آب هستیم و انتقال آب میان حوزه ای به این معنی است که بحران را از منطقه ای به یک منطقه دیگر منتقل کنیم به عبارتی بحران خوزستان را بیشتر و بحران یک منطقه دیگر را کمتر می کنیم.

مشاور استاندار خوزستان در امور آب گفت: پیش شرط های بین المللی طرح های انتقال آب میان حوزه ای در مساله انتقال آب کارون باید رعایت شود که یکی از آنها وجود آب اضافه در حوزه آبریز کارون است، همچنین در حوزه مقصد باید گزینه هایی مانند شیرین کردن آب، تغییر الگوی کشت و مدیریت تقاضا و بهبود مصرف اجرا شده باشد.

وی با اشاره به نوسانی که در آمار آبدهی کارون وجود دارد، افزود: تنها برای 13 میلیارد مترمکعب آورد کارون می توان برنامه ریزی کرد که این رقم در سال های خشکسالی به 10 میلیارد مترمکعب و کمتر از آنهم می رسد بنابراین این مساله نیاز به برنامه ریزی دارد و نباید مانند سال های اخیر کشاورزی در خوزستان به دلیل کم آبی تعطیل شود در حالی که آب برای کشاورزی سایر استان ها انتقال داده می شود.

قمشی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که کارون از استان های دیگر همچون چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان نیز عبور می کند که این استان ها در حال توسعه هستند و این مساله باعث می شود در خوزستان هر سال بر مشکلات اضافه شود.