اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

دلیل تصویب فیلتر شدن "واتس آپ" مشخص شد

 دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره علت فیلتر شدن نرم افزار تلفن همراه واتس آپ گفت: یکی از دلایل تصویب فیلتر شدن واتس آپ از سوی کارگروه، خرید این نرم افزار توسط «زاکر برگ» مدیر آمریکایی صهیونیستی سایت فیلتر شده فیس بوک است.  

عبدالصمد خرم آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا اظهار داشت: فیلتر شدن واتس آپ اواخر سال گذشته تصویب و جهت اجرا به وزارت ارتباطات نیز ابلاغ شد اما هنوز این مصوبه را اجرا نکرده اند. 
 
** صدور حکم فیلترینگ واتس آپ توسط یکی از مقامات قضایی 
 
معاون قضایی دادستان کل کشور توضیح داد: علاوه بر کارگروه، یکی از مقامات قضایی استان فارس نیز دستور فیلتر شدن واتس آپ را صادر کرده است و این دستور نیز به وزارت ارتباطات اعلام شده که منتظریم هر چه سریعتر اجرا شود . 
 
** خودداری از اجرای تصمیمات کارگروه، جرم است 
 
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اضافه کرد: خودداری از اجرای تصمیمات کارگروه ومقامات قضایی جرم است و اگر ثابت شود سوء نیتی در عدم اجرای این تصمیم ها وجود دارد، افراد ذیربط قابل تعقیب هستند. 
 
خرم آبادی در خصوص نرم افزار وایبر نیز گفت: فعلا در خصوص وایبر تصمیم گیری نشده است هر چند که وایبر هم همه خطرات واتس آپ را دارد. 
 
** علت فیلترینگ نرم افزارهای خارجی ارتباطی تلفن همراه 
 
دکترخرم آبادی اعلام کرد: دلایل زیادی برای فیلتر نرم افزارهای خارجی ارتباطی تلفن همراه وجود دارد اما علت اصلی فیلتر اینگونه نرم افزارها توزیع، انتشار و اشتراک گذاری غیرقابل کنترل محتوای مجرمانه خلاف اخلاق، عفت عمومی، مقدسات، فرهنگ و ارزشهای اسلامی است . 
 
معاون قضایی دادستان کل کشور توضیح داد:دلیل دیگر فیلتر این نرم افزارها عدم نظارت مدیران و قابلیت گمنامی کاربران آنها است و این شرایط زمینه ارتکاب بسیاری از جرایم رایانه ای را فراهم می آورند و از آنجا که مدیران و سرورهای این نرم افزارها در خارج از کشور قرار دارد و هیچگونه همکاری در جهت کشف جرم و حفظ آثار علایم و دلایل وقوع آن با ضابطین و مقامات قضایی ندارند رسیدگی به بسیاری از جرایمی که از طریق نرم افزارهای مذکور ارتکاب یافته بی نتیجه باقی مانده و حقوق شکات و قربانیان جرایم تضییع می شود. 
 
** وابستگی به فیس بوک باعث شد واتس آپ زودتر فیلتر شود 
 
خرم آبادی گفت: دلیل اینکه کارگروه نرم افزار ارتباطی تصمیم به فیلترینگ ˈواتس اپˈ قبل از سایر نرم افزار های مشابه خارجی گرفت، این است که مارک زاکربرگ صهیونیست، مدیر سایت فیلتر شده فیس بوک، اخیرا این نرم افزار را به قیمت نوزده و نیم میلیون دلار خریداری و اعلام کرده قصد دارد از قابلیت های آن در جهت ارتقاء وگسترش فیس بوک استفاده کند تا بدین وسیله از ریزش فعلی کاربران آن سایت کاسته و از زوال حتمی آن جلوگیری کند بنابراین وابستگی جدید این نرم افزار به سایت فیس بوک باعث شده است که زودتر از نرم افزارهای مشابه فیلتر شود. 
 
معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: فیلتر سایر نرم افزارهای خارجی ارتباطی تلفن همراه نیز جزء برنامه های کارگروه است ولی تحقق آن منوط به این است که نرم افزارهای داخلی به قدری ازجهت کمیت وکیفیت توسعه یابند که پاسخگوی نیازهای مردم باشد. 
 
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: در این رابطه اقدامات و تلاش های خوبی صورت گرفته و شرکتهای متعددی در داخل کشور در تولید نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه پیش قدم شده اند و البته این موضوع نیاز به حمایت و ساماندهی از طرف دولت دارد و در کشورهای دیگر نیز اینگونه امور بدون حمایت دولت به سامان نرسیده اند. 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد