اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

وزیرعلوم:‌ حذف دختران در کنکور 91 جوسازی رسانه‌های بیگانه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر پذیرش جنسیتی در کنکور 91، گفت: این اخبار از جوسازی‌های رسانه‌های بیگانه ناشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر کامران دانشجو در ضیافت افطاری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، طی نشستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حذف دختران در پذیرش کنکور91 جوسازی رسانه‌های بیگانه است، تاکید کرد: حذف جنسیتی یک حاشیه سازی است که به آن دامن زده می‌شود و موضوعی است که از طرف رسانه‌هایی چون بی بی سی و VOA نشات می‌گیرد و باید گفت که زمانی آنها از ما ناراحت می‌شوند که کار ما درست است.

وی با بیان اینکه 90 درصد کل ظرفیت کنکور امسال بین دختران و پسران رقابتی بوده است، گفت:تنها حدود 5 درصد از ظرفیت‌ها مربوط به مردان و حدود 5 یا 6 درصد نیز مربوط به زنان است که حدود 5 درصد زنان شامل دانشگاه‌های الزهرا(س)، حضرت معصومه(س)، کوثر بجنورد و برخی دانشگاه‌های دخترانه دیگر نیز می‌شود و حدود 5 درصد ظرفیت مردان نیز شامل دانشگاه‌هایی چون امام حسین(ع)، مالک اشتر و غیره می‌‌شود.

وزارت علوم را در دست اندازهای سیاسی نیندازید

وی خطاب به رسانه‌ها با تاکید بر اینکه وزارت علوم را در جناح‌های سیاسی قاطی نکنید، تصریح کرد: ما یک مجموعه علمی و دانشگاهی هستیم بنابراین این مجموعه را در دست اندازهای سیاسی نیندازید. چرا که تمام تلاش ما این است که در مسیر علم و پویایی توام با دین حرکت کنیم البته این موضوع باعث نمی‌شود که ما شور و نشاط سیاسی در دانشگاه‌های خود نداشته باشیم اما ما را از بعد سیاسی تحلیل نکنید.

تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم

دانشجو همچنین در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد:‌ چند روز پس از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم تشکیل شد تا ابعاد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین از راه اندازی کمیته تخصصی «رسانه و علوم ارتباطات» برای اولین بار در حوزه برنامه‌ریزی معاونت آموزشی وزارت علوم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این کمیته در دانشگاه‌ها نیز ایجاد شود تا بحث خبرنگاری از بعد علمی در دانشگاه‌های ما با ظرفیت بیشتری انجام گیرد.

وزیر علوم با بیان اینکه رقابت بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم معنا ندارد و دانشگاه آزاد زیر مجموعه آموزش عالی کشور و وزارت علوم است تصریح کرد: چه در زمان آقای جاسبی و چه در حال حاضر، سیاست ما رقابت نبوده است و اگر تغییراتی در دانشگاه آزاد ایجاد شد برای پویایی و حفظ بالندگی این مجموعه بوده است.

دانشجو با اشاره به تصویب 2800 کدرشته تحصیلی در زمان ریاست جاسبی، گفت: این در حالی است که یک هزار و 700 کد رشته‌ مربوط به دانشگاه آزاد بوده است.

وی در خصوص بحث ضرورت کاهش ظرفیت دوره کارشناسی و افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، گفت: زمانی که این موضوع مطرح می‌‌شود، رسانه‌ها در این زمینه عکس العمل نشان می‌دهند. در صورتیکه اجرای طرح آمایش آموزش عالی باید بر اساس برنامه‌ها انجام شود.

ضرورت اصلاح هرم تکنسین در کشور

وی همچنین در خصوص گسترش هرم تکنسین در کشور، تصریح کرد: این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد در حال حاضر این بحث گسترش هرم تکنسین در دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای در حال انجام است.

ایجاد 21 هزار شغل در وزارت علوم

وی با بیان اینکه بحث ایجاد اشتغال باید از سوی دستگاه‌های دیگر انجام گیرد، تصریح کرد در آموزش عالی تکلیف ما ایجاد شغل نیست اما با این وجود با ایجاد پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌ایم 21 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنانش در خصوص جایگاه کرسی‌های آزاد اندیشی با بیان اینکه جای کرسی های آزاد اندیشی در درون دانشگاه‌هاست و ما در حال حاضر در حالت گذار در این کرسی‌ها به سر می بریم و نه تثبیت، تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی شأن دارد که باید آنرا حفظ کنیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می ترسند این شان شکسته شود. اما برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها یک فرصت است که همانند برخی موارد همچون آزمون دکترا تا به یک حالت ثبات برسد نوساناتی خواهد داشت.

یک میلیون و 200 هزار متقاضی ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی داریم

وی با اشاره به آمار متقاضیان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، گفت:‌ یک میلیون متقاضی کارشناسی ارشد و 200 هزار داوطلب دوره‌های دکترا در کشور داریم اگر به خواسته این دسته از دانشجویان توجه نشود این متقاضیان ممکن است برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر بروند.

ظرفیت پذیرش 30 هزار دانشجوی دکتری داریم

وزیر علوم همچنین با اشاره به 30 هزار عضو هیات علمی استادیار به بالا در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: اگر هر کدام از این اعضای هیات علمی یک نفر دانشجوی دکترا بگیرد ما می‌توانیم با همین تجهیزات موجود 30 هزار عضو هیات علمی داشته باشیم در حالی که در حال حاضر ظرفیت آزمون دکتری از 5 هزار به 12 هزار نفر در سال 91 رسیده است، به عبارت دیگر هم اکنون برای پذیرش 20 هزار دانشجوی دکترای دیگر ظرفیت داریم، البته در این زمینه مراقب هستیم که کیفیت را فدای کمیت نکنیم همچنین کمیت را نیز فدای کیفیت نمی‌کنیم.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاه از 80 سال گذشته شکل گرفته که طی این 80 سال چه از بعد مناسبات و شکل و چه از بعد محتوا درست مقلد آن طرف بوده‌ایم ، گفت: تغییر دادن این موضوع نیازمند کمک است. در حال حاضر ما به دنبال ایجاد دانشگاه ایرانی – اسلامی و بومی هستیم.

وزیر علوم همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت: شما رسانه‌ها آیینه تمام نمای خواسته‌‌های مردم هستید و ما را نیز همانگونه که هستیم به مردم بشناسانید و از شما انتظار داریم که ضمن انتقال خواسته‌های افکار عمومی به ما کمک کنید که در اهداف برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع علمی موفق عمل کنید.

وی در خصوص انتقاد خبرنگاران مبنی بر بسته بودن درب دفتر برخی از مسئولان وزارتی و دانشگاه‌ها به روی خبرنگارها گفت: این موضوع سیاست من نیست و نبوده و نخواهد بود و اگر در جایی این اتفاق رخ دهد تذکر می‌دهم.

وزیر علوم در خاتمه در خصوص پیشنهاد خبرگزاری ایسنا مبنی بر ایجاد اتاق فکر برای خبرنگاران در وزارت علوم، تصریح کرد: این موضوع بسیار پیشنهاد خوبی است و پیگیری می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد