اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

باران، 3 هزار خوزستانی را راهی بیمارستان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:سه هزار و 90نفر با مشکل تنفسی ناشی از بارش باران چهارشنبه شب به بیمارستان های خوزستان مراجعه کردند.

باران، 3 هزار خوزستانی را  راهی بیمارستان کرد

دکتر ایرج نظری افزود:از این تعداد دو هزار و 992 نفر به صورت سرپایی و ١٣٠ نفر تحت درمان بیشتر قرار گرفته که آنان نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.
وی افزود:با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و بارش باران تمام دست اندرکاران تامین سلامت مردم از جمله معاونت های درمان و بهداشتی این دانشگاه و دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان و زیرمجموعه های مرتبط از جمله مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان، بیمارستان های تابع و تمام تیم های پزشکی و پرستاری در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم استان قرار دارند.
وی اضافه کرد: ٥٠ نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان های خوزستان به دلیل مشکل حاد تنفسی بستری شدند که از این ها هفت نفر در بخش ICU، تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.
نظری با تاکید بر پرهیز از مواجهه با باران، بستن درب ها و پنجره ها و به موقع مصرف کردن داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی، گفت: خوشبختانه تاکنون هیج آماری مبنی بر فوت مراجعه کنندگان به بیمارستان های استان بر اثر مشکل تنفسی ناشی از باران گزارش نشده است.
همچنین پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز اعلام کرد: پس از بارش باران افزون بر 600نفر از شهروندان به علت اختلالات و ناراحتی تنفسی به اورژانس بیمارستان های امام خمینی(ره) و گلستان این شهر مراجعه که بدلیل آماده باش کامل بیمارستانها از قبل،بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.
این روابط عمومی به نقل از دکتر حمیدرضا آرتی رئیس بیمارستان گلستان اهواز در خصوص مراجعه کنندگان دچار مشکلات تنفسی به این بیمارستان نوشت: در پی بارش باران، شاهد مراجعه تعدادی از شهروندان با شکایت مشکلات تنفسی بودیم.
وی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته در این خصوص، این مرکز درمانی با آمادگی کامل تیم مجهز پزشکی و مدیریت بحران متشکل از متخصصان گروه های پزشکی طب اورژانس، داخلی، ریه و بیماریهای تنفسی و با دارا بودن تجهیزات و اقلام دارویی کامل مانند اکسیژن تراپی، کپسول اکسیژن، چادر اکسیژن، انواع داروهای گشاد کننده مجاری تنفسی و ضد حساسیت(برونکو دیلاتاتور)، ماسک های اکسیژن و دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور پورتابل) اقدام به درمان مراجعین کرد که خوشبختانه در عرض حدود دو ساعت، از مجموع تعداد 126 مراجعه کننده دچار مشکل تنفسی، 121 نفر با حال عمومی خوب از اورژانس بیمارستان گلستان ترخیص شدند.
وی اضافه کرد:هم اکنون پنج بیمار دچار مشکل تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری و تحت نظر هستند و به وسیله دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور)، تحت درمان قرار دارند که خوشبختانه حال آنان رضایت بخش است.
آرتی گفت: یکی از بیماران مادر بارداری است که حال وی و جنینش هم در وضعیت باثبات و خوبی قرار دارد.
دکتر آرش فروزان متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز نیز با بیان افزایش مراجعه بیماران تنفسی به اورژانس از ساعت ٢٢ شب گذشته به بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: تاکنون بیش از ٤٠٠ نفر با مشکلات تنفسی به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کردند و با توجه به تجربیات سال های گذشته، با پیش بینی و هماهنگی مناسب، پذیرش و ارایه خدمات به بیماران به صورت مناسب و بلافاصله پس از مراجعه انجام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه تمهیدات لازم برای مواجهه با این موضوع و داروی کافی از قبل آماده شده بود، خدمات رسانی به مراجعه کنندگان اورژانس با تمام توان و بدون هیچ گونه کمبودی صورت گرفت.
فروزان ادامه داد: همه بیمارانی که ظرف مدت زمان شب گذشته تا ساعت هشت امروز به این مرکز مراجعه کرده بودند، ترخیص شدند و همچنین از میان مراجعه کنندگان، به زنان باردار دارای مشکلات تنفسی مشاوره های لازم داده شد که این افراد نیز پس از بهبود وضعیت خوشبختانه از اورژانس مرخص شدند.
متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: از ساعت هشت امروز نیز٦٠ نفر با مشکلات تنفسی به بخش اورژانس این مرکز مراجعه کردند که به صورت سرپایی درمان شدند و از این تعداد تنها یک نفر نیاز به بستری در بخش اورژانس داشت که اقدام های لازم برای بهبود وضعیت این بیمار نیز در دست انجام است.
فروزان گفت: به کودکان، افراد میانسال و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می شود در این شرایط از منزل خارج نشوند، پنجره ها را باز نگه ندارند و همچنین از فعالیت در محیط های باز اجتناب کنند.
بارندگی شدید که از روز چهارشنبه در مناطق مختلف استان خوزستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد