اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

ورود گوشت و تخم مرغ ایران به افغانستان ممنوع شد

مقامات وزارت کشاورزی افغانستان در کابل و مقامات محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان اعلام کردند که به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی در ایران واردات گوشت، تخم‌مرغ و مرغ زنده از ایران را تا اطلاع بعدی ممنوع کرده‌اند.

مقامات هرات گفته اند توقف واردات گوشت، تخم مرغ و مرغ زنده از ایران موقتی و ممکن است با رفع نگرانی‌ها، دوباره آزاد شود.

امان‌الدین حیدری، معاون فنی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان گفت که اوایل هفته پیش سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) گزارشی را به دولت افغانستان مبنی بر شیوع آنفولانزای مرغی در ایران گزارش داده بود.

او گفت که به منظور جلوگیری از ابتلای مرغ‌ها و انسانها به این بیماری، وزارت زراعت افغانستان به نهادهای مربوط مکتوب داده که تا اطلاع ثانوی گوشت، تخم‌مرغ و مرغ زنده را از ایران وارد نکند.

یک مقام دیگر وزارت زراعت افغانستان نیز به بی‌بی‌سی گفت که براساس گزارش‌های اولیه سازمان جهانی بهداشت حیوانات، نوع این آنفولانزای H۱N۵ ذکر شده که ویروس آن از مرغ به انسان منتقل می‌شود.

مقام‌های محلی در هرات می‌گویند، در مورد ممنوع شدن واردات گوشت، تخم مرغ و مرغ زنده مکتوبی را از کابل پایتخت دریافت کرده است.

احسان الله حیات، سخنگوی والی هرات گفت که این تصمیم به علت شیوع نوعی بیماری در یکی از شهرهای ایران، از سوی مقامات افغان گرفته شده‌است.

اتاق تجارت افغانستان گفته است که تا کنون در این مورد اطلاعی به آنها نرسیده است.

افغانستان سالانه بیش ۴۲ هزار تن گوشت مرغ از خارج وارد می‌کند که بیشتر آن از کشورهای ایران و پاکستان است. گوشت مرغ بریزیلی نیز در بازار افغانستان به وفور یافت می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد