اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

کسرحقوق از کارمندان بدحجاب

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، طیفی از نمایندگان مجلس شورای به دنبال تصویب طرحی تحت عنوان «طرح صیانت از قانون عفاف و حجاب» هستند.  این طرح که در هفته های گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است و ۳۶ امضا از سوی طیفی از نمایندگان دارد که در آن چهره های معروفی همچون غلامعلی حداد عادل، روح‌الله حسینیان، غلامرضا مصباحی مقدم،  زهره طبیب‌زاده، فاطمه آلیا، نیره اخوان بیطرف، لاله افتخاری ، حسن کامران و... دیده می شود.

 

اعلام وصول این طرح در مجلس شورای اسلامی در شرایطی است که سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس آن را دارای عناوین مجرمانه و تعیین مجازات دانسته و تاکید دارد که چنین طرحی الزاما باید در کمیسیون قضایی موردبررسی جامع قرار گیرد.

آنچه در ادامه در جدول زیر می آید جزییات بندهای این طرح است؛


ردیف

عنوان ماده 

جزییات

۱

 

 

تا 10 میلیون تومان جریمه برای بانوان فاقد حجاب شرعی

 

در یکی از مواد این طرح از نیروی انتظامی خواسته شده با بکارگیری نیروهای زن آموزش دیده در انظار و امکان عمومی به بانوان فاقد حجاب شرعی تذکر بدهد و زنانی که با پوشش غیرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره های آموزشی و سپس محکوم به پرداخت جریمه نقدی از 2 تا 10 میلیون ریال کند.

 

همچنین در ماده یک این طرح هم آمده است «چنانچه راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه اقدام به کشف حجاب، روزه خواری، مزاحمت برای نوامیس یا حرکات غیرمتعارف خلاف عفت عمومی» کنند باید یک میلیون ریال جریمه شوند و در صورت تکرار علاوه بر ۱۰ نمره منفی، وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

۲

 

 

 

ممنوعیت کار بانوان از 10 شب تا 7 صبح

طبق ماده پنج این طرح، اشتغال به کار بانوان در واحدهای صنفی باید با رعایت حرمت آن‌ها و پرهیز از اختلاط با مردان و در ساعات متعارف یعنی ۷ صبح تا ۱۰ شب باشد.

 

عدم رعایت از این ماده تخلف صنفی محسوب می‌شود و واحد صنفی متخلف از طریق نیروی انتظامی به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه تعطیل خواهد شد.

 

مشاغل پرستاری، پزشکی و مهمانداری هواپیما از شمول این ماده خارج است، ضمن آن که خاطرنشان شده اشتغال در ساعات شبانه برای مشاغلی که به خدمات بانوان نیاز دارند با دریافت مجوز از اماکن نیروی انتظامی مجاز است.

۳

حضور بانوان مرجعه کننده به ادارات با رعایت حجاب اسلامی 

کلیه دستگاه های مشمول ماه 5 قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند ترتیبی اتخاذ کنند که ورود و حضور بانوان مراجعه کننده با رعایت حجاب شرعی صورت بگیرد

۴

دوره آموزشی برای بانوان فاقد حجاب 

نیروی انتظامی موظف است با بکارگیری نیروهای زن آموزش دیده در انظار و اماکن عمومی به بانوان فاقد حجاب تذکر بدهد، همچنین مامورین موظفند از بانوانی که با پوشش غیر شرعی و نامناسب عفت عمومی را جریحه دار می کنند، برای شرکت در دوره های آموزشی و مشاوره ای عفاف و حجاب که از سوی این نیرو برگزار می شود تعهد لازم را اخذ نمایند.

۵ جزای نقدی مدیر ساختمانی که تجهیزات ماهواره ای همسایگان را خبر ندهد نمایندگان امضا کننده این طرح در ماده ۷، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره را ممنوع کرده‌اند و مرتکب را در مرتبه اول محکوم به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار مشمول حبس دانسته‌اند.
مدیران ساختمان‌ها هم موظف هستند نسبت به جمع‌آوری تجهیزات مرکزی غیرمجاز ماهواره اقدام و به ساکنین تذکر کتبی بدهند.
در صورتی که تا یک ماه پس از تذکر به ساکنان اقدامی صورت نگیرد، مدیر ساختمان باید موضوع را به نیروی انتظامی گزارش کند. عدم تذکر به ساکنان آپارتمان‌ها و یا عدم ارسال گزارش به نیروی انتظامی موجب محکومیت مدیر ساختمان به جزای نقدی خواهد شد.
۶

 

 

کسر یک سوم حقوق تا یک سال برای رعایت نکردن حجاب در دستگاه های اجرایی

در ماده دو این طرح با استناد به بندی از قانون تخلفات اداری که مجازات‌هایی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در صورت رعایت نکردن حجاب اسلامی در نظر گرفته، تاکید شده است که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری متخلفان را به توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی محکوم خواهند کرد و در صورت تکرار، خاطیان به کسر حقوق و فوق العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر تا یک سوم از یک ماه تا یک سال محکوم می شوند.

البته در تبصره آمده است که این قانون مانع از تعقیب کیفری خاطیان نخواهد شد.

طبق ماده سه این طرح تمامی دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند که ورود و حضور بانوان مراجعه کننده با رعایت حجاب شرعی باشد.

درآمد ناشی از اجرای این قانون در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت تا صرف برنامه‌های آموزش و تبلیغ حجاب و عفاف شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد