اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ

اخبار داغ روز ایران.عکس های داغ (khafannews3.blogsky.com)

آمریکا بانکهای قوامین و رسالت و خطوط هواپیمایی کاسپین و معراج را تحریم کرد

آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده است.

به گزارش قشم دیلی به نقل از خبرگزاری ها ، وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار داده‌اند. بر این اساس، شرکت‌‌های فعال در بازارهای آمریکا از هرگونه انعقاد قرارداد و مراوده با افراد و موسسات حاضر در این لیست، منع شده‌اند.

براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

همچنین اصلاحاتی در اطلاعات مربوط به 5 موسسه صورت گرفته است.

از جمله شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند؛ بانک آسیا، شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا، خطوط هوایی کاسپین، بانک قرض الحسنه رسالت (تمام شعب در جهان)، بانک قوامین (تمام شعب در جهان)، موسسه مالی «گلدن تکس»،شرکت جهان تک رویان پارس، بانک خاورمیانه بانک بین المللی کیش، شرکت ماندگار بسپار کیمیا، خطوط هوایی معراج، موسسه علوم هسته ای و تحقیقات فناوری، شرکت سازه مرکب و سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی از جمله شرکت‌هایی هستند که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه داری اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا

پس از انتشار لیست جدید افراد و شرکت‌های تحریم‌‌شده، وزارت خارجه آمریکا که خود مستقیما در تحریم 5 مورد از شرکت‌های این لیست ایفای نقش کرده است، با صدور بیانیه‌ای، نوشت این لیست شامل کسانی است که در «فعالیت‌های ممنوعه» مربوط به تحریم‌های ایران، ایفای نقش کرده‌اند.

  
در این بیانیه آمده است: «این اقدامات اراده ایالات متحده را برای اجرای تحریم‌ها، در حین تلاش 1+5 و ایران در راستای دستیابی به راهکاری جامع جهت رفع نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، نشان می‌دهد.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید: «1+5 به عنوان بخشی از برنامه مشترک اقدام که در ماه جولای تمدید شد، به ارائه تخفیف‌های تحریمی محدود، موقت و هدفمند در ازای گام‌هایی که ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود برداشته، متعهد است. وزارت خارجه امروز تحریم‌هایی را علیه مجموعه‌ای از موسساتی که از فعالیت‌های هسته‌ای ممنوعه ایران حمایت می‌کنند، اعمال کرد.»

وزارت خارجه آمریکا در توجیه اعمال تحریم‌های تازه، آورده است: «وزارت خزانه‌داری نیز بر اساس اختیارات خود، اقدامات تازه‌ای را اعلام کرد. اقدامات کنونی فعالیت‌های قابل تحریم فراتر از حوزه تخفیف‌های ارائه‌شده به عنوان بخشی از برنامه مشترک اقدام را هدف قرار داده است.»


کاخ سفید

شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه، در واکنش به تحریم‌های وضع‌شده، بیانیه‌ای صادر و بر ادامه اعمال تحریم‌ها بر ایران تأکید کرد. «کیتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی با این حال تأکید کرده است که واشنگتن به حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران متعهد است.

در این بیانیه آمده است: «امروز ما در راستای ادامه اعمال فشار بر دولت ایران گام‌های دیگری برداشتیم. وزارت‌خانه‌های خارجه و خزانه‌داری به خصوص تحریم‌هایی را بر علیه شرکت‌ها و اشخاص متعددی در ایران اعمال کردند، شرکت‌ها و اشخاصی که در فعالیت‌هایی همچون کمک به برنامه هسته‌ای ایران، حمایت از تروریسم و یا کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌ها دخیل بوده‌اند.»

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید: «ما در عین حالی که این اقدامات را رسانه‌ای کردیم و به اعمال تحریم های پیشین ادامه می‌دهیم، همکاری با شرکایمان در 1+5 برای رسیدن به یک راه‌حل جامع و بلند مدت را ادامه خواهیم داد؛ راه حلی که نسبت به صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای اطمینان ایجاد می‌کند.»

در پایان این بیانیه آمده است: «اقدامات امروز ما و اقدامات پیشین از زمان شروع مذاکرات در راستای تعهد ما به برنامه اقدام مشترک بوده است، برنامه‌ای که به صورت محدود، از میزان برخی تحریم‌های مشخص علیه ایران کاست و ایران نیز در مقابل، برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرد و در برخی جنبه‌های مهم، آن را به عقب بازگرداند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل

در همین زمینه سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در واکنش به تحریم‌ها علیه ایران مدعی شد که این تحریم‌ها در تناقض با توافق ژنو نیست.

وزارت خزانه‌داری

«دیوید کوهن» قائم مقام تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم امروز بیانیه‌ای صادر کرده و تحریم‌های جدید را نشانه عزم آمریکا دانسته است.

در بیانیه آقای کوهن آمده است: «این تحریم‌ها بازتاب‌دهنده عزم مداوم ما برای اقدام علیه هرکسی است که در هرکجایی تحریم‌های ما را نقض می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «در حالی که ما به تعهد خود برای ارائه تخفیف تحریمی هدفمند عمل می‌کنیم، همچنان به اجرای تحریم‌های کنونی علیه ایران نیز متعهد هستیم.»

این اقدام آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن در چارچوب 5+1 با جمهوری اسلامی براساس برنامه مشترک اقدام توافق کرده بود که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نکند.

از سوی دیگر تحریم‌های جدید در شرایطی توسط وزارت خزانه داری آمریکا تصویب شده که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر دیپلمات‌های این کشور به همراه 5 کشور آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین با دیپلمات‌های ایرانی برای رسیدن به توافق جامع پشت میز مذاکره بنشینند و امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای روسیه‌ای خود 5+1 را دعوت به واقع بینی کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد